Софийска филхармония МЕГАБОРД

Този текст е публикуван преди повече от 2 години

Пласидо Доминго ще дебютира като баритон в опера на Доницети

Без публика няма енергия, казва големият оперен изпълнител в интервю за ТАСС

Пласидо Доминго изнесе гала концерт на сцената на Арена ди Верона на 28 август 2020 г. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Пласидо Доминго ще дебютира като баритон в опера на Доницети

Пласидо Доминго изнесе гала концерт на сцената на Арена ди Верона на 28 август 2020 г. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Пласидо Доминго ще дебютира като баритон в опера на Доницети. Това сподели големият оперен певец в интервю за руската информационна агенция ТАСС. Баритонови партии певецът изпълнява от 2009 г.

В разговора си с журналистката Екатерина Воробьова оперният изпълнител споделя изживяванията си след прекарания от него и съпругата му коронавирус и разказва, че болестта и изолацията са му позволили да оцени обикновените неща, но и са го заредили с нова енергия и воля за живот. След като се е излекувал, Доминго започнал да посвещава ежедневно време за физическа активност, въпреки напредналата си възраст. (В момента певецът е на 79 години – бел. ред.).

Времето в изолация през март и април той посветил на изучаване на произведения за пиано, което отдавна искал да направи, но не му е достигало времето. След това е започнал репетиции за новите си роли в домашни условия. Предстои му да дебютира като баритон в операта „Велизарий” на Доницети. След това ще продължи с други подобни роли – като дон Карлос де Варгас в „Силата на съдбата” на Верди и вероятно ще подбере нещо от френския оперен репертоар.

Доминго смята да си създаде репертоар в оперетния жанр сарсуела. Неговите родители са били изпълнители на сарсуела и той вече има желание да се пробва в постановки на заглавия като „Black el Payaso”, „La Leyenda del Beso”, „La Del Soto del Parral”.

На въпроса за отношението му към съвременните оперни композитори, Доминго отговаря със съжаление, че рядко оперните театри включват в репертоара си съвременни опери. А неакадемичната музика, която слушат младите, достига до него благодарение на внуците му, които го карат да слуша това, което слушат и те. Покрай тях той открива проекти, които много му харесват, като „Il Volo”, в който участвал с удоволствие.

„Как се отнасяте към постановки на режисьори, които генерално променят произведенията, като Саймън Стоун, Кристоф Марталер, Ромео Кастелучи?”, пита журналистката, а Доминго отговаря: „Лично на мен ми харесва режисура, която не контрастира с музиката и либретото, но смятам, че всеки режисьор има право на себеизразяване, а публиката – на свободна оценка.”

„Не съжалявам за нито една партия, която съм изпял”, твърди маестрото, спомняйки си ключови моменти от кариерата си като изпълненията на Отело или Каварадоси.

Той споделя, че има партии, които е пял само веднъж при специални случаи и никога не се е връщал към тях, но не уточнява кои са те.

Доминго казва със задоволство, че независимо от ограниченията на пандемията, засега не му се е налагало да пее в зала без зрители.

„Без публиката няма енергия, няма адреналин – споделя певецът. – Публиката е част от спектакъла, която съживява сцената всяка вечер.”

Маестрото смята, че е научил много от всички свои ежедневни избори в миналото. Предричали му кратка кариера, когато дебютирал като Отело на 34-годишна възраст. Тогава това изглеждало като грешка, но впоследствие се оказало мъдър избор.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах