Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Понякога хищниците на Уест Енд не хапят

Лондонската критика не схруска Линдзи Лоън, даде й втори шанс

Тодор Трагмар е български режисьор и сценарист, който живее и работи в Лондон.  - Понякога хищниците на Уест Енд не хапят

Тодор Трагмар е български режисьор и сценарист, който живее и работи в Лондон.

Когато през лятото научих, че Линдзи Лоън ще направи своя дебют на сцената на Уест Енд в Лондон, това ми прозвуча като последния шанс на (тази иначе талантлива актриса) да се завърне в голямата игра (Холивуд)

В днешно време е трудно да си представиш, че актрисите могат да капризничат или да закъсняват за репетиции и снимки (както през 70-те години например), без това да не се отрази пагубно на кариерата им. Всеизвестно е, че Мерилин Монро е ходела по нервите на много известни режисьори, но по онова време е нямало как да се замени толкова лесно звезда от такъв мащаб, без това да не се отрази на бъдещите продажби на филмите.

Линдзи Лоън обаче се е родила с 30 години закъснение. Режисьорите бързо я сложиха в графата“рискови актриси”, а това за една жена с амбиции в киното е пагубно. Единствено Пол Шрейдър (“Американско жиголо”) от известните американски режисьори се престраши да рискува с нея в еротичния трилър “Каньоните” (2013), в който тя си партнира с порно звездата Джеймс Дийн. Самата Лоън е и копродуцент на филма. Факт, който говори колко е била отчаяна.

Чудовищата на лондонската театрална критика пощадиха красавицата Линдзи Лоън.

Зверовете от лондонската театрална критика пощадиха красавицата Линдзи Лоън.

Често обаче Уест Енд се оказва болезнено разочарование за американските актьори. Това в пълна сила усети Джилиън Андерсън през 2009 година на сцената на театър „Донмар“ в “Куклен Дом”, където представянето й беше изключително посредствено. Но тази година тя успя да се реабилитира пред зрителите на театър „Дъ Йън Вик“ в “Трамвай Желание”, където в ролята на Бланш тя беше превъзходна, а продукцията получи 5 звезди от максималните 5, които дават критиците в Лондон.

Линдзи Лоън обаче изненада всички в спектакъла Speed-the-Plow по Дейвид Мамет. Не с изпълнението си, а с това, че не се провали и успя да си научи текста (имаше много съмнения, че това е над моментните й възможности). И колкото и да е странно, Лоън отново е в голямата игра, защото доказа, че не е загубила качествата си, с които навремето проби във филмите “Капан за родители” и “Шантав петък”.

Но може би най-големият й успех на сцената на театър „Плейхаус“ беше, че тя успя да спечели лондонските критици на своя страна. Неочаквано те се оказаха снизходителни към нея и дори й отправиха комплименти, но пък (необичайно) й спестиха някои критики. Можехада я разкъсат заради таблоидния й начин на живот, но й дадоха шанс, та дори и звезди – 2 от „Гардиън“, 3 от „Индипендънт“ и дори 4 от „Метро“.

Друг е въпросът дали Линдзи ще се възползва от него, за да се завърне и сред звездите в киното.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90