ВНИМАНИЕ, текстът разкрива съдържанието на епизод 9 от „Домът на Дракона“!
„Кралят е мъртъв, да живее кралят!“
„Домът на дракона“ най-сетне започна да набира скорост и след последния си девети епизод вече се доближава до предшественика си „Игра на тронове“, смятат критиците. На същото мнение, изглежда, е и публиката, съдейки по поредната висока зрителска оценка на епизода от 9/10 в IMDb.
Едва разбрали за смъртта на крал Визерис, пешките по черно-зелената игра на тронове скоростно се размърдаха. Клетвите се нарушиха, традициите се прекършиха и Зелените (Хайтауър и привърженици) организираха бързо и сигурно първия си ход – спешна коронация на Егон, несъмнено първият и дългоочакван наследник от мъжки пол на крал Визерис, но не и неговият предпочитан наследник за Железния трон.
„Зеленият съвет“ постави подобаващо начало на дългоочаквания Танц с дракони с финалната си сцена – открита декларация, че войната тепърва започва и Черните (Ренира и компания) са на ход. Тяхната реакция ще бъде тема на финалния епизод на сезона, който ще се излъчи на 24 октомври. Нееднозначно озаглавен „Черната кралица“, трейлърът му разкрива част от реакциите на основните персонажи на случката в столицата и очертава Демън и останалите приближени на законната наследничка като жадни за възмездие, дори на цената на гражданска война.
Несъмнено най-обсъжданият момент е коронацията на Егон и по-конкретно внезапният ѝ край, когато Ренис (Ийв Бест) и драконът Мелейс получиха добра възможност да сложат край на войната още преди да е избухнала. Решението на „Тази, която не стана кралица“ възмути голяма част от феновете, но то всъщност си има няколко логични обяснения – възможно е да е изпитала жалост към жертвоготовността на Алисънт с оглед, че самата тя загуби и двете си деца, пишат някои, но по-скоро в главата на Ренис са зазвучали думите от разговора ѝ с кралицата, че и двете са били изтикани встрани от трона в името на мъже, които не заслужават да управляват, предполага Том Хъдълстон в „Гардиън“.
Тв критикът има една основна забележка към епизода и това е мотивацията на Алисънт да предаде Ренира:
„Цялата работа с последните думи на Визерис и погрешната интерпретация от Алисънт се усещаше доста преувеличена още миналата седмица, а след снощния епизод – още повече. Кралицата не е глупава, тя знае, че това са просто бръщолевения. Подозирам, че сценаристите са имали нужда от още една причина тя да преглътне опасенията си и да короняса Егон и това е най-доброто, което са успели да измислят. Не са ли били достатъчно майчините ѝ притеснения за бъдещето на децата ѝ, ако Ренира се качи на трона?“
Оказва се, че има и вътрешносемеен проблем – за разлика от амбициозните си майка и дядо, Егон не е подредил живота си с мисъл за трона. Страстта му към извънбрачните връзки и жестоките боеве с деца в Квартала на бълхите са вдъхновени от познат персонаж от „Троновете“ – Джофри Баратеон. Идеята всъщност е на актьора в ролята Том Глин-Карни, който търсел паралели между персонажа си и героите от оригиналния сериал, разказва актьорът в интервю за „Холивуд Рипортър“:
„Райън Кондал и Мигел Сапочник (шоурънъри на „Домът на дракона“ – бел. ред.) се съгласиха и казаха, че ако ще правим сравнения, характерът на Егон е най-близък до този на Джофри. За разлика от него обаче, Егон не е открит психопат, персонажът му е много по-комплексен. Решенията му са провокирани от несигурност, объркване и гняв. Той е просто много объркан и ментално нестабилен. Егон пораства с идеята, че не иска власт и че баща му не иска да му я даде. Така че у него има и нотка омраза. Егон е много егоцентричен и ако живееше в съвремието, щеше да изостави семейството си и да замине за Австралия.“
Притеснен, че персонажът му няма да се свърже по никакъв начин с публиката, особено след представянето му като изнасилвач на слугини в Кралски чертог, Глин-Карни потърсил съвет от двама от „Троновете“ – Кит Харингтън (Джон Сняг) и Алфи Алън (Теон Грейджой).
„Проведох много кратък разговор с Кит, който говори за това колко голям е самият свят на „Троновете“ и ме посъветва да не забравям, че аз съм само едно малко зъбчато колелце в цялата машина. Това ме успокои, защото е вярно. Без машината, ти си нищо.
Долу-горе по това време работех с Алфи Алън по „SAS: Rogue Heroes“ и попитах и него за „Троновете“. Той каза, че си е изкарал чудесно и много се е забавлявал с продукцията и екипа. Той ме посъветва да поиграя малко с персонажа си, защото има много място за импровизация.“
Тъкмо от творческата свобода се е възползвала и Оливия Кук, актрисата в образа на Алисънт. Тя обаче използва импровизацията, за да очовечи персонажа си, отбелязва Хелън О’Хара в IGN.
„Алисънт се ръководи от погрешното схващане, че всичко това се прави в името на Визерис и последното му желание. А Ото е изтъкан от жаждата си за власт. Поне в едно отношение екранната Алисънт е по-добродушна от героинята в книгата на Дж. Р. Р. Мартин: позволява на сестрите да се погрижат за тялото на краля както подобава, а не го оставя да се разлага с дни, докато изпраща писма до съюзниците си в подготовка за коронацията. Тази Алисънт има чувства към съпруга си, дори и към безнадеждния си син и опитва да запази живота на Ренира, докато тика сина си към властта.“
Десетият финален епизод на първия сезон на „Домът на дракона“ ще има премиера на 24 октомври и по всичко изглежда, че ще предложи доста сцени с дракони.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение