Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Предлагат първи руски филм за Виетнам и „биографичен“ филм за богатира Иля Муромец

В руското Министерство на културата са постъпили най-много проекти за филми, които „понижават тревожността“

Иля Муромец е митичен герой от времето на Киевска Рус. В картината на Виктор Васнецов от 1898 г. той е централната фигура. Репродукция: Wikiwand - Предлагат първи руски филм за Виетнам и „биографичен“ филм за богатира Иля Муромец

Иля Муромец е митичен герой от времето на Киевска Рус. В картината на Виктор Васнецов от 1898 г. той е централната фигура. Репродукция: Wikiwand

„Младият надарен художник Рябинин не може да остане встрани от конфликта в Донбас. Той оставя в Москва любимото си момиче, сития и спокоен живот и заминава да воюва в гражданската война като опълченец, за да запомни трагичните събития в руската история и да изрази чувствата, които предизвикват само присмех в бохемното му обкръжение, страданието на хората и героизмът на другарите му изцяло променят съзнанието на младия човек. Той се отказва от предишния си живот, възмъжава и открива себе си.“ Така звучи един от синопсисите за сценарии, кандидатствали за киносубсидия в руското Министерство на културата, разказва „Новая газета. Европа“.

Според журналистите от „Новая“, подобен сценарий звучи като саморазобличителна пародия, особено ако се обърне внимание на подбора на думи: „Младият надарен художник Рябинин“, „бохемно обкръжение“… Сценарият е със заглавие „Опълченец“ и с проекторежисьор Иля Казанков.

Не по-малко радикален, посочват от „Новая газета. Европа“, е и друг сценарий – „Мисия Ганг“, копродукция с Индия.

„Февруари 2022 г. Студентката от Индия Алия и нейните приятели се обучават за медици в украинския град Сума. След началото на специалната военна операция на Русия индийските студенти получават нареждане от посолството да се върнат в родината си. Но украинските националисти организират безредици в Сума и започват лов на чуждестранни студенти. Алия и приятелите ѝ се борят за живота си. По молба на правителството на Индия руски военни изпълняват специална мисия по евакуацията на индийските студенти от завладения от „азовци“ град.“

Авторът на статията Кирил Фокин коментира, че е много вероятно в процеса на производство на филма хронологическите рамки да бъдат променени – иначе няма как да се обясни странният факт, че „украинските националисти“ започват лов на студенти едва след началото на войната. Иначе зрителят би могъл да си зададе въпроса „А къде бяха 8 години?“.

Сред предложените сценарии има един, посветен на събитията от 1812 г., който разказва за усилията на „младата московчанка Мария“, която се опитва да проникне в Кремъл и да убие Наполеон, но внезапно се влюбва в телохранителя му. Има и още един за събитията от Наполеоновото нахлуване – „Призрак“ разказва за пътешественик във времето, супергерой, който помага на Русия да победи. Има и „байопик“ („биографичен“) за героя от приказките Иля Муромец – очевидно се спазва заповедта на Путин руските богатири да бъдат налагани с всички средства.

Един от впечатляващите проекти е „Лиенсо“, наречен „първият руски филм за Виетнамската война“. В него съветски войници от ракетните части обучават виетнамците да защитават небето си.

Съветските ракети страховито гледат към небето, но американските самолети продължават ежедневно да бомбардират Виетнам“, се казва в проектосценария.

Според данните от руското Министерство на културата, кандидатствали са най-много филми, които „понижават тревожността“ – приказни и фентъзи проекти. Дори студията на Никита Михалков е предложила нова адаптация на „Бременските музиканти“, а не остро социален или военен филм.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС