Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Прераждането на Венера в Лондон

Творци от Анди Уорхол до Долче и Габана показват бъдещето на изкуството от миналото

„Прераждането на Венера“ от Дейвид Лашапел - Прераждането на Венера в Лондон

„Прераждането на Венера“ от Дейвид Лашапел

Иновативна изложба в лондонския музей „Виктория и Албърт“ ще изследва трайното влияние на флорентинския художник Сандро Ботичели (1445-1510) от времето на прерафаелитите до днес. Експозицията, наречена „Претворяването на Ботичели“ е организирана от V&A и Берлинската картинна галерия и ще е достъпна за ценителите от 5 март до 3 юли.

Сандро Ботичели (1445-1510) е признат за един най-големите художници на всички времена. Прочутите му изображения са трайно запечатани в общественото съзнание, а влияние му е проникнало в изобразителното изкуство, дизайна, модата и киното. Но макар и възхваляван приживе, Ботичели е почти забравен в продължение на повече от 300 години, а преоткриването му започва през XIX век.

boticelli2-a

Разказвайки една история, която се развива в продължение на 500 години, „Претворяването на Ботичели“ ще бъде най-голямата изложба на художника във Великобритания от 1930 г. насам. С помощта на картини, мода, филми, рисунки, фотография, гоблени, скулптура и графика, експозицията проследява как артисти и дизайнери пресъздават творчеството на Ботичели. Включени са и 50 оригинални произведения на Ботичели, заедно с работи на художници като Данте Гейбриъл Росети, Едуард Бърн-Джоунс, Уилям Морис, Рене Магрит, Елза Скиапарели…

 Йън Ксин, „Венера, по Ботичели“

Йън Ксин, „Венера, по Ботичели“

Провокативният поглед към отвъдния живота на художника показва как ренесансовият гений на Ботичели вдъхновява и очарова творци от Викторианската ера до днес. С попверсии на Ботичели от Анди Уолхол до Долче и Габана, това не е типичната сериозна изложба на стар майстор – въпреки изобилието на оригинални картини на художника. Но това май е бъдещото на изкуството от миналото.

Данте Гейбриъл Росети, „Венецът“, 1873 г.

Данте Гейбриъл Росети, „Венецът“, 1873 г.

 

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg