Летен сезон

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Слушането на музика вече не е същото

За първи път в историята стриймингът изпревари всички останали продажби на албуми и песни

През 2016-а стриймването на песни надхвърли 250 милиарда – увеличение със 76 процента. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Слушането на музика вече не е същото

През 2016-а стриймването на песни надхвърли 250 милиарда – увеличение със 76 процента. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Години наред любителите на музика купуваха плочи, касети, дискове, а после започнаха да свалят срещу заплащане (или без) произведенията на любимите си автори и изпълнители. Сега един нов начин на слушане на музика превзема Америка, а и останалия свят. Вече е официално: според нов доклад на агенция „Нилсен“, през 2016 г. стриймингът е станал основният модел на потребление на музика в САЩ. 

За да се възползваме от музикална стрийминг услуга, трябва да имаме (поне първоначално) интернет.  Можем да избираме  между  няколко популярни музикални платформи – „Епъл мюзик“, „Спотифай“, „Тайдъл“… Всяка от тях предлага огромен брой албуми и изпълнители, които можете да слушате безплатно – но на всеки наколко песни ще трябва да изтърпите реклами (от което идва заплащането на музикантите) или платено.

Цените при различните платформи са сходни – около 7 евро на месец. Срещу тази сума можете да се наслаждавате на почти безкрайно количество музика, без рекламни прекъсвания, но можете и да сваляте на устройството си музика в най-високо качество, която да слушате и без наличие на интернет.

Като цяло, през 2016-а стриймването на песни надхвърли 250 милиарда – увеличение със 76 процента, което представлява 38 на сто от целия пазар на потребление на музика. Освен това, делът на слушане на музика при поискване през 2016-а в цялостното потребление на музика за първи път е надхвърлил този на дигиталните продажби (дигитални албуми и отделни песни).

Франциско

Както малко по-рано съобщи и сайтът BuzzAngle Music, среднодневно през 2016 г. стриймванията на песни са повече, отколкото всички сваляния на песни през годината. Нарастващият интерес към стрийминг услугите е причината 2016-а да е поредната успешна година за музикалния бизнес – продажбите са нараснали с 4.2% в сравнение с предходната.

Част от успеха на стрийминга, според „Нилсен“, се крие в това, че този вид платформи са предпочитани от феновете на хипхоп и R&B музиката. Продажбите в жанра представляват 22 процента от цялото аудио потребление, но 28 процента от стриймването. При рок музиката има обратната тенденция – като цяло рокът е най-популярният жанр с 29 процента от цялото потребление, но само 20 процента от стрийминг пазара.

Най-голямата част от стрийминг успехите на хип-хопа идва от добрите продажби на албумите на Дрейк, Риана, Кание Уест, the Weeknd, Джей Коул и други. Според „Нилсен“, Дрейк е топ артистът на 2016-а, с над 5,4 милиарда аудио стриймвания. Views – най-слушаният албум на 2016-а има над 3 млрд. стриймвания.

Албум №2, „25“ на Адел, има само 457 милиона стриймвания, но има по-голям брой продажби на физически носител – 1.7 милиона (срещу 1.6 за албума на Дрейк), като 58 хиляди бройки от албума ѝ са на винил – в това отношение е изпреварена само от „Туенти уан Пайлътс“ и Дейвид Боуи.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах