„Ню Йорк Таймс“ ще трябва да защитава в съда доколко обективно отразява конфликта, възникнал между режисьор и актриса покрай филма „Никога повече“. Обвинен в сексуален тормоз от Блейк Лайвли, Джъстин Балдони реагира с жалба за клевета срещу медията и търси обезщетение от 250 млн. долара.
В иска си, внесен във Върховния съд на Лос Анджелис, Балдони обвинява „Ню Йорк Таймс“ за публикация, която според него е пълна с неточна информация, с цитати, извадени от контекст, и представя случая едностранчиво. Статията, озаглавена „Можем да погребем всекиго: Поглед в холивудска клеветническа машина“ (We Can Bury Anyone: Inside a Hollywood Smear Machine), описва подробно съобщенията, разменени между режисьора и участник във филма Балдони и Лайвли по време на работата им по „Никога повече“.
Обвиненията на Лайвли излизат първо в „Ню Йорк Таймс“. Статията е по повод граждански иск, внесен от Лайвли в съда в Калифорния през декември. В документите по делото тя твърди, че поведението на Балдони на снимачната площадка е било непрофесионално, обсъждал е пред нея интимния си живот, а когато официално е бил предупреден да спре, е започнал клеветническа кампания, за да очерни репутацията на актрисата. Цитирани са откъси от документите, внесени от Лайвли в съда.
Вследствие на подадената жалба, Балдони бе уволнен от агенцията за таланти WME, а Лайвли получи вълна от подкрепа, като от Гилдията на киноактьорите в САЩ (SAG-AFTRA) и от „Сони“, студиото, което разпространява филма „Никога повече“, излязоха с изявление в нейна защита.
Сега Балдони твърди, че обвиненията срещу него са изфабрикувани и целят единствено Лайвли да „преобрази публичния си образ със сензации“.
„Циничната злоупотреба на Лайвли с обвинения в сексуален тормоз, за да установи едноличен контрол върху всеки аспект от продукцията, бе стратегически и манипулативен ход – се казва в жалбата на Балдони. – Същевременно нейният публичен образ пострада вследствие на поредица от груби грешки. Славата е нож с две остриета, но тактиката на Лайвли тук е безразсъдна.“
Относно „Ню Йорк Таймс“ Балдони твърди, че медията изменя на журналистическата почтеност и разчита почти изцяло на непроверена информация от Лайвли, пренебрегвайки доказателствата, оспорващи нейните твърдения. Посочва се и конкретен пример – в иска на Лайвли се твърди, че Балдони е нахлувал в нейната пробна непоканен, включително когато се е преобличала или е кърмела детето си. Балдони обаче прикачва като опровержение текстово съобщение от актрисата, в което тя го кани сама в пробната, за да репетират сценария и уточнява, че в момента използва помпа за кърма.
От „Ню Йорк Таймс“ отговориха, че в случая са спазили всички професионални стандарти и ще се защитават в съда.
Междувременно Лайвли, която първо внесе обвиненията си в граждански съд, сега е подала жалба във федерален съд, където се разглеждат по-значими дела.
Освен че режисира „Никога повече“ по едноименния бестселъров роман на Колийн Хувър, Балдони е и в главната роля и си партнира с Лайвли на екран. Нито противоречията около филма, нито полярните реакции на критиците не попречиха на заглавието да се превърне в боксофис успех.
„Никога повече“ е история за цветарка, която е напът да осъществи мечтата си да отвори собствен бизнес, но се влюбва в мъж, който проявява агресивни наклонности.
Вижте още: РОМАНТИЧЕН ФИЛМ, УХАЖВАНЕ ИЛИ СЕКСТОРМОЗ?
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение