Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Ричард Армитидж от „Хобит“ – силен като токов удар на английската сцена

Ричард Армитидж направи голяма роля в "Хобит", но според английската критика на театралната сцена е още по-добър. - Ричард Армитидж от „Хобит“ – силен като токов удар на английската сцена

Ричард Армитидж направи голяма роля в "Хобит", но според английската критика на театралната сцена е още по-добър.

Великите пиеси може да променят своето значение с течение на времето, могат да променят и настроенията си. Когато изучавах „Бурята” в университета, тя беше разглеждана като сбогуването на Шекспир с театъра, като финално съзерцание на възможността за трудно спечелена прошка. В днешно време тази пиеса често се разглежда и изучава като пример за расова и колониална експлоатация.

Нещо подобно се случва с пиесата на Артър Милър „Тежко изпитание”. Неговата интерпретация на процесите в Салем, Масачузетс, през 17-и век, е вдъхновена от комунистическата параноя, обзела сенатор Джоузеф Макарти. Параноя, довела до преследване на хора, смятани за комунисти на територията на Америка.

В настоящето тази величествена пиеса докосва други струни. Фокусът се е изместил върху опасността от религиозен фундаментализъм и върху лудостта на тези, които си мислят, че би трябвало да убиват в името на Господ.

Тази интригуваща продукция на театър „Олд Вик“ продължава три часа и половина, но нито за секунда не те пуска от драматичната си хватка. Южноафриканската режисьорка Яел Фарбър не подценява интелекта на публиката, впускайки се в излишни разяснителни детайли. Тя й оставя възможността тя сама да усети комуникацията с онези неспокойни времена.

Пиесата е съчетание на простота и драматична сила, която се надгражда от злокобното усещане за страх и ужас. Като резултат тази опустошителна постановка достига напрежението на трилър. Напрежение, което ни доближава до усещането, че сме жертви на този лов на вещици, че ние сме тези, които всеки миг ще бъдат разпънати на кръст или изгорени на клада.

Музиката на Ричард Хамартън е пъплещо предзнаменование, която ръмжи електронно, която боботи, която стърже по сетивата ни като настръхващ филм на ужасите.

Най-силното оръжие на тази пиеса обаче е Ричард Армитидж. Актьорът, познат предимно от телевизионни сериали и от поредицата „Хобит”, в тази постановка показва ураганния си талант на театрал. С пламтящи очи и справедлив гняв той е мощно достоверен в тази пиеса на Артър Милър.

В този й вид „Тежко изпитание” е предупреждение към религиозния фундаментализъм. Предупреждение, пропито с напрежението на трилър, в който Ричард Армитидж въздейства като токов удар.

Източник: английският вестник „Телеграф”

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90