Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Римската опера отново пред публика – на хиподрума Циркус Максимус

Връщането на зрителите в затворените пространства ще бъде трудно, смята директорът Карло Фуортес

На хиподрума на Големия цирк край останките на двореца на Диоклециан в Рим това лято ще звучи опера. Снимка: Уикипедия - Римската опера отново пред публика – на хиподрума Циркус Максимус

На хиподрума на Големия цирк край останките на двореца на Диоклециан в Рим това лято ще звучи опера. Снимка: Уикипедия

Римската опера започна летния си сезон с постановка на „Риголето” от Джузепе Верди на открито. Началото бе на 16 юли на Циркус Максимус в присъствието на президента Серджо Матарела, кмета на Рим Вирджиния Раджи и множество посланици.

За пръв път летният сезон ще се проведе на древния хиподрум. Обичайното му мястото са руините на Термите. Но използването им тази година е невъзможно заради трудността да се осигури безопасност за артистите – сцената е малка, а и мястото зад кулисите не достига, обяснява директорът на операта Карло Фуортес, цитиран от ТАСС. Маестрото се надява събитието да се е превърнало в символично за възраждането на световната култура.

Римската опера е подготвила алтернативна програма за лятото, а планираната за проваления сезон е отложена за догодина, съобщава Фуортес. Сезонът включва над 20 представления – опери, балет и рецитали на Анна Нетребко и Юсиф Айвазов.

Спектакълът „Риголето”, поставен от Дамиано Микиелито, е съвременна интерпретация, създадена специално за Циркус Максимус. На сцената са разположени екрани, които излъчват мултимедия, заснета в италианската киностудия „Чинечита”.

Според Фуортес връщането на публиката в затворените салони на оперните театри ще бъде проблем. Той смята, че ще се наложи препрограмиране, за да се приспособят постановките към специфичните условия за защита от коронавируса.

Загубите на Римската опера заради епидемията са огромни. Фуортес твърди, че са очаквали приходи от 15 милиона евро, но ще получат едва около 3 милиона. Липсата на туристи също се отразява негативно, особено през лятото. Той обаче вярва, че наложилият се по време на изолацията цифров театър ще продължи да съществува и ще позволи набиране на средства за оцеляването на операта в Рим.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg