Летен сезон

Русия „си върна“ на Германия като забрани „Дойче Веле“

След като в Германия не позволиха на RT да излъчва със сръбска лицензия

„Дойче Веле” вече няма офис в Москва. Снимка: ЕПА/БГНЕС  - Русия „си върна“ на Германия като забрани „Дойче Веле“

„Дойче Веле” вече няма офис в Москва. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Русия закри офисите на „Дойче Веле“ в Москва и отне журналистическите акредитации на служителите на медията, съобщи „Дойче Веле“. Руското външно министерство планира да започне процедура по категоризирането на медийното издание като „чужд агент“ – присъда, която дава на руското правителство по-голяма свобода в налагането на ограничения.

Мярката на руските власти е провокирана от спирането на руската RT от германските медийни регулатори. Руската телевизия откри офис в Берлин и планираше програма на немски език, но медийните регулатори в страната не позволиха това, тъй като медията е представила сръбска лицензия. По същата причина телевизията няма да се излъчва и в Люксембург. Освен това RT бе определена като „пропагандна машина“ на руската държава от германските власти.

Русия разкритикува решението на Германия да не допусне RT на територията си с аргумента, че това е в нарушение на свободата на медиите и словото. В отговор смята да забрани на всеки държавен служител, отговорен за ограничаването на телевизията в германската страна, да влиза в Руската федерация.

Мерките на руската държава са „непропорционални“, заяви Петер Лимбург, директор на „Дойче Веле“:

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

„Очаквахме някаква реакция от руската страна, но мисля, че действията на руското правителство са прекалени. Ще предприемем съдебни действия, за да разберем дали това решение е законно дори по руските стандарти“.

Немският клон на RT има проблеми и с Ютюб – платформата е блокирала канала на телевизията само часове след стартирането ѝ с аргумент, че е в разрез с политиките ѝ.  Маргарита Симонян, главен редактор на RT в Москва, остро разкритикува това решение и заяви, че това е началото на „медийна война“. Берлин обясни, че решението не е взето на държавно ниво.

RT има международно покритие и излъчва на шест езика, но докато телевизията твърди, че предаванията и новините им допринасят за публичния дебат, критиците казват, че медията всъщност е проводник на кремълската пропаганда и разпространява дезинформация.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах