Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Саломе и самолетът. Забранено за зрители под 16 г.

Танцът на юдейската принцеса предизвиква публиката в ДНК

„Саломе“ флиртува с клишетата за съблазняване. - Саломе и самолетът. Забранено за зрители под 16 г.

„Саломе“ флиртува с клишетата за съблазняване.

Юдейската принцеса Саломе танцува по боксьорски гащета в подлеза на НДК, срещу фонтаните.

Движенията на голото й тяло потапят публиката във водовъртеж от кръв и съблазън. Така хореографът Мирослав Йорданов вижда през XXI век библейската героиня, поискала главата на Йоан Кръстител. Може да го сторите и вие срещу 8 или 10 лева в четвъртък вечер в ДНК – пространството за съвременен танц и пърформанс към Двореца на културата.

В ролята на фаталната красавица, поискала главата на Йоан Кръстител, е Мирослава Захова. Възпитаничката на театралния департамент на Нов български университет за трети път работи с Мирослав Йорданов. Преди три години те провокираха зрителите с друго танцово и „кърваво“ представление – „Медея“. Тогава на сцената с Мирослава излизаше и колегата й Никола Борисов, а в следващото „Figura sedens – портрети” – на Ивайло Добрев.

Този път обаче актрисата е сама и вместо на партньор се опира на самолет, използвайки го като сексуален атрибут. Екипът си дава сметка, че представлението се движи на ръба на скандалното и предвидливо отбелязва, че то не е подходящо за зрители под 16 години.

Темата за Саломе е много разработвана и публиката познава добре историята – както от пиесата на Оскар Уайлд, така и от оперите „Саломе“ на Рихард Щраус и „Иродиада“ на Жул Масне.

„Не използваме пиесата на Оскар Уайлд, нито музикалните произведения“, обясни пред вестник „Монитор“ хореографът Мирослав Йорданов.

Амбицията му е да изследва функцията на тялото като убежище на желанието. Според създателите си „Саломе“ свежда присъствието на изпълнителя до настоятелно желаещо тяло, което флиртува с клишетата за съблазняване.

В екипа на спектакъла е и Емилиан Гацов-Елби, който композира музиката за танците, с които Саломе с боксьорските гащета нокаутира публиката на XXI век.


Източник: „Монитор“

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg