Съперничките на Мария Бакалова за „Златен глобус“

Критиката за Аня Тейлър-Джой, Кейт Хъдсън, Мишел Пфайфър и Розамунд Пайк (видео)

По часовниковата стрелка: Аня Тейлър-Джой, Розамунд Пайк, Мишел Пфайфър, Кейт Хъдсън и Мария Бакалова се борят за „Златен глобус“ за най-добра женска роля в комедия или мюзикъл тази година.  - Съперничките на Мария Бакалова за „Златен глобус“

По часовниковата стрелка: Аня Тейлър-Джой, Розамунд Пайк, Мишел Пфайфър, Кейт Хъдсън и Мария Бакалова се борят за „Златен глобус“ за най-добра женска роля в комедия или мюзикъл тази година.

Мария Бакалова стана първата българска актриса, номинирана за „Златен глобус“. Дали ще стане и първата българска актриса, наградена с престижната награда от Холивудската асоциация на чуждестранната преса, ще разберем на 28 февруари. Някои критици вече предричат успех на дебютантката в Холивуд, но конкуренцията ѝ е сериозна.

В категорията за най-добра женска роля в комедия или мюзикъл съпернички на Бакалова са Аня Тейлър Джой, Кейт Хъдсън, Мишел Пфайфър и Розамунд Пайк – добре познати лица в Холивуд.

Розамунд Пайк в „I Care a Lot“

Един от филмите с най-силна маркетинг кампания в настоящия награден сезон несъмнено е черната комедия „I Care a Lot“. В нея Розамунд Пайк въплъщава студенокръвна и целеустремена към парите жена, готова за успеха си да прекрачи много морални граници. „I Care a Lot“, който тръгна в „Нетфликс“ на 19 февруари, е историята на Марла Грейсън (Пайк), която работи като попечител. Според американския закон всеки гражданин, който показва признаци, че не може да се грижи сам за себе си, има тежко заболяване и няма близък, който да се грижи за него, има право да получи официален попечител, назначен от съда. Попечителят получава власт над всички аспекти от живота на този човек – както върху неговата собственост, така и върху личния му живот.

Но Марла е открила слабост в закона – при експертно мнение от лекар, че случаят е спешен, попечителят може да бъде назначен, без дори пациентът да присъства в съдебната зала. Така тя създава империя, в която властва над десетки възрастни и болни хора, които принудително изпраща в хосписи, докато източва личните им спестявания, разпродава имуществото им и ограничава достъпа на роднините им до тях.

Понякога се появяват и перфектните пациенти – богати пенсионери, без никакви роднини и с първи признаци на заболявания, „черешките“, както ги определя Марла. Но тъкмо един такъв случай, този на Дженифър Питърсън (Даян Уийст), ще се окаже най-голямото предизвикателство пред Марла.

Режисьор е Джей Блейксън, в една от ролите е Питър Динклидж. Куриозен е случаят с рейтинга на продукцията в „Ротън томатоус“. Няколко дни след премиерата си „I Care a Lot“ има 81% одобрение от критиците и само 35% от публиката.

Някои от критиците отбелязват, че гледането на филма си струва само заради играта на Пайк, която го „изнася“ на раменете си, тъй като продукцията има голям потенциал, но така и не го разгръща.

„Питър Динклидж е особено добър в ролята на престъпник, който мрази да се гневи, но филмът е шоуто на Пайк. Тя привнася лудост, подобна на тази на Никълъс Кейдж, нейната Марла е като героинята от „Не казвай сбогом“, позволила си да стигне твърде далеч“, пише Марк Кърмоуд от „Обзървър“.

„В това дяволско произведение звездата на Пайк гори най-силно“, смята Ричард Лоусън от „Венити феър“ и също отбелязва, че актрисата се връща към славата си от „Не казвай сбогом“ (2014).

Аня Тейлър-Джой в „Ема“

Тази година актрисата Аня Тейлър-Джой се бори за две актьорски статуетки – за най-добра комедийна роля в „Ема“ и за най-добра роля в лимитиран сериал в „Дамски гамбит“. Преди това актрисата не бе широко позната, има малка роля в сериала „Остри козирки“, играла е в „Стъкления“ и „На парчета“ на М. Найт Шямалан.

В „Ема“, тръгнал на голям екран у нас през февруари миналата година, Тейлър-Джой е в ролята на Ема Удхаус. Тя е богата, красива, умна и независима. Решена е никога да не се омъжи, но смята, че има изключителни умения да посредничи в създаването на романтични съюзи. След първия си голям успех в сватовничеството, тя се заема да намери подходящ партньор за своята нова приятелка Хариет Смит. Въпреки че произходът на Хариет е неясен, Ема е убедена, че тя заслужава да бъде съпруга на джентълмен и избира за нея местния викарий мистър Елтън, вместо истинския обект на желанията на Хариет – преуспелия фермер Робърт Мартин. Любовта обаче е подготвила изненади и за самата нея.

„Ема“ се радва на 86% одобрение от критиката в „Ротън томатоус“ и на 72% положителни отзиви от публиката.

„Блестящата Аня Тейлър-Джой превръща тази великолепно заснета, остроумна и на места язвителна филмова адаптация на литературната класика на Джейн Остин в продукция, която има отзвук в съвремието“, пише Питър Травърс в „Ролинг Стоун“.

Актрисата изпълва образа с „цъфтяща грация“, пише „Уолстрийт Джърнъл“.

Мишел Пфайфър във „French Exit“

Това е най-утвърденото име в категорията на Бакалова. Във „French Exit“ Пфайфър играе разорената вдовица Франсис Прайс. Тя живее единствено заради сина си Малкълм (Лукас Хеджис) и изглежда никой и нищо друго не я интересува. Двамата са принудени да напуснат дома си в Ню Йорк и да пътуват до Париж, където приятел им дава малък апартамент под наем. Третият своеобразен член на малкото им семейство е черния котарак Малкия Франк, кръстен на починалия съпруг на Прайс. Характерът на вдовицата е толкова непоносим, че вместо да извика сервитьора в ресторант с жест на ръката си, тя напръсква най-близката ваза с цветя с парфюм и я подпалва, за да привлече вниманието му.

„French Exit“ на режисьора Азазел Джейкъбс имаше лимитирано разпространение в кината през февруари 2021 г. и засега има 61% положителни ревюта от критиката. Рейтингът на публиката е 6,5/10 в IMDb, но твърде малко зрители са дали мнението си, за да бъде обективна оценката.

„Филмът се оглавява от най-добрата Мишел Пфайфър, която сме гледали от години – пише К. Остин Колинс в „Ролинг Стоун“. – Ролята отива толкова красиво на таланта, стила и поведението ѝ, все едно е писана с тази нейна характерна извивка на устата.“

По принцип е хубаво да гледаш Пфайфър, независимо в какво играе, но точно този филм я насочва към зоната на апатия и изтощение и я задържа там, като ѝ предоставя повече екранно време и монолози, отколкото е необходимо, смята Антъни Лейн в „Нюйоркър“.

Кейт Хъдсън „Мюзик“

Лимитирано е и разпространението на мюзикъла „Мюзик“, режисьорски дебют за певицата и композитор на песни Сиа, който тръгна през февруари 2021 г. в избрани кина и може да се гледа онлайн срещу еднократно заплащане.

Продукцията предизвика сериозно недоволство от организации в защита на хората с аутизъм, заради кастинга на актрисата Мади Зийглър в ролята на Мюзик. Героинята във филма страда от заболяването, но самата актриса не е диагностицирана с аутизъм и бе повдигнат въпросът защо не е потърсен актьор, който има опит с този начин на живот и може да въплъти образа по-реалистично. Това не бе единствената причина за гнева на някои зрители – след десетки реакции в социалните мрежи, Сиа се извини за няколко кадъра, в които хора с аутизъм са показани завързани, включително и Мюзик. Тя обеща, че обидните сцени ще бъдат изрязани от филма и мюзикълът едва тогава ще се върне по кината.

Рейтингът на филма пострада допълнително и от десетки силно критични ревюта на критици от влиятелни медии като „Файненшъл таймс“, „Индипендънт“, списание „Емпайър“, „Ню Йорк Таймс“, „Индиуайър“ и много други, които изразиха учудването си не само от факта, че проектът не е бил задушен още в зародиш, но и че нито актьорите, нито екипът са се отказали от него след като са видели крайния резултат. В „Ротън томатоус“ „Мюзик“ има едва 11% одобрение от критиците и 15% от публиката и има реален риск да се превърне в една от продукциите с най-нисък рейтинг за 2021 г.

Главната роля във филма е поверена на Кейт Хъдсън, която влиза в образа на наркодилър, на прага да излезе от сянката на подземния свят. Точно тогава се оказва, че тя е единственият попечител на Мюзик, която е нейна полусестра. Поемайки грижите за нея, героинята на Хъдсън се учи да обича и опитва да създаде семейство за Мюзик, но и за себе си.

Церемонията „Златен глобус“ ще се проведе на 28 февруари, или в малките часове на 1 март българско време. Водещи са Тина Фей и Ейми Полър.

Всичко по темата МАРИЯ БАКАЛОВА В „БОРАТ 2“

Има ни заради вас

Скъпи приятели, читатели на „Площад Славейков”,

През трудните месеци на карантината, когато културата беше поставена на пауза, ние преминахме заедно с вас и благодарение на вас, без да спрем и за миг. Успяхме да ви заведем там, където изкуството е живо. Бяхме вашият пътеводител за безплатните изложби, концерти, опера, кино... Разказвахме ви за новото и за древното в света на изкуството, за усилията на творците да оцелеят в кризата. Внимавахме да не допускаме фалшиви новини – родни или чужди.

Благодарение на вашата подкрепа и дарения успяхме да преминем през първите трудни месеци. Помощта ви доказа, че сме ви необходими.

За съжаление, вирусът все още не си е отишъл, културата ще мине през дълъг период на възстановяване. Нашата мисия е да бъдем до нея, да ѝ помагаме, за да се завърне в пълния си блясък пред своята публика. Затова отново се обръщаме към вас, нашите читатели: не спирайте да ни поддържате. Без вас ще оцелеем трудно, културата има нужда от професионални медии, които да я подкрепят и да я свързват с вас, публиката.

Все още се нуждаем от вашата финансова подкрепа. Благодарим ви от сърце за всичко направено досега и за всичко, което ще направите в бъдеще.

Има ни за вас и заради вас.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах