Софийска филхармония МЕГАБОРД

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Шпионски киноРенесанс… И нищо ново в Бонд #24

Дори да събере много зрители, този „Спектър“ е обречен на забрава

Преследване с катастрофален финал между самолет и автомобили. - Шпионски киноРенесанс… И нищо ново в Бонд #24

Преследване с катастрофален финал между самолет и автомобили.

„Спектър“- 24-ият Бонд филм, е най-скъпият ($250 млн.), най-дългият (148 мин.) и очевидно най-новият филм (по кината от 6 ноември) от една забележителна и най-дълго съществуваща поредица. И какво от това, след като не е нито най-добрият, нито дори близо до тази титла?

Откриващият епизод задава тон, който ще доминира до края. В първата сцена от последният си 007 филм Даниъл Крейг изглежда много добре, докато се движи елегантно и самоуверено като котарак по покривите на Мексико сити. Но този котарак ще ви се стори като скован от артрит пенсионер, ако го сравните с физическата форма, която актьорът демонстрира преди 9 години при паркура в преследването по строителния кран в началото на „Казино Роял“. Следва зрелищно срутване на цяла сграда, гоненица из тълпата и няколко ефектни номера от въздушната акробати с хеликоптер – красиво и стилно заснети сцени. Но не и нещо, които вече да не сме виждали, при това направено по-добре.

В тази гонитба по улиците на нощния Рим най-ценното са автомобилите - сребристият B Aston Martin DB10 прототип, един от десетте произведени, струва 4.6 милиона долара. Зад него е  Jaguar C-X75 на цена над 1 милион, която вероятно няма да стигне до масово производство.

В тази гонитба по улиците на нощния Рим най-ценното са автомобилите – сребристият B Aston Martin DB10 прототип, един от десетте произведени, струва 4,6 милиона долара. Зад него е Jaguar C-X75 на цена над 1 милион, която вероятно няма да стигне до масово производство.

Сценаристите и покойната М изпращат Бонд в Мексико на лична мисия, по следите на една загадка от миналото, която може на има опасни последици в бъдещето. Това е зловещата престъпна организация СПЕКТЪР и нейният мистериозен шеф. Междувременно в Лондон новото ръководство на Центъра за национална сигурност се опитва да прекрати програмата 00 и да замени агентите с разрешения за убийства с всеобщо електронно подслушване и дронове. Новият М (Ралф Файнс – далеч по-безинтересен от Джуди Денч, ката старата М) опонира, че повсеместното следене на населението е директно нарушение на демократичните принципи. Опитва се да защити хуманизма и човешкия фактор в битката на тихия фронт с аргумента, че в правото на агента да убива се включва и неговото право да не убива – но безуспешно.

Професионалният кечист Дейв Батиста има добър принос за тази ръкопашна схватка.

Професионалният кечист Дейв Батиста има добър принос за тази ръкопашна схватка.

С помощта на Мънипени (Наоми Харис) и Кю (Бен Уишоу), този път без почти никакви високотехнологични джаджи Бонд е принуден да търси неочакван съюз с Маделин Суон (Леа Сейду), дъщеря на негов отколешен враг. Като дъщеря на убиец, тя разбира Бонд по-добре от мнозина други. А докато се приближава до сърцето на СПЕКТЪР, Бонд открива смразяваща връзка между себе си и врага, когото търси.

Красавицата (Лея Сейду) и Звяра (Крисфоф Уолц)

Красавицата (Леа Сейду) и Звяра (Кристоф Уолц)

А ние откриваме в „Спектър“ връзки и препратки към редица живи и мъртви герои от света на Бонд. У незапознатите с този свят зрители може да остане впечатлението, че са изтървали първата част на филма. Главният противник на 007 – Ернст Ставро Блофелд (Кристоф Уолц), е известна фигура сред кинозлодеите и образец за зъл гений с мегаломански амбиции и садистични наклонности. Роден е във въображението на Иън Флеминг, което го прави нещо като брат на Джеймс Бонд. Появява се като шеф на „Спектър“ в три романа и 5 от по-ранните (преди 1971-а) филми за Бонд.

При неизбежното присъствие на цял куп клишета във всеки 007 филм и пълната увереност, че на финала Бонд ще триумфира, сценаристите би трябвало да са особено умели в балансирането между запазването на загрижеността на публиката и спазването на традицията. Обаче въпреки (анти)шпионския патос и реториката против всеобщото проследяване, сюжетът страда от сериозни логически пропуски. Няма да издаваме каквото и да е, но след като го гледате, вероятно и вие ще се зачудите как се стигна до залавянето на Бонд в един определен момент. И още много неща.

Бонд и бандитската вдовица Лучия - любовта им трае само 5 минути (заедно със запознанството).

Бонд и бандитската вдовица Лучия – любовта им трае само 5 минути (заедно със запознанството).

В годината на шпионския киноРенесанс вече видяхме непредсказуеми обрати в последната „Невъзможна мисия“, неудържим екшън и хумор в „Кингсмен: тайните служби“, стил и оригиналност в „Мъжът от U.N.C.L.E. и очакваме истинска драма в предстоящия „Мостът на шпионите“. Без да разчита сериозно на нито едно от тези качества, този „Спектър“ е обречен на забрава – дари да събере много зрители. Дори петминутната поява на Моника Белучи – момичето на Бонд, по-голямо от него – не може да го спаси.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах