Liudmil Grigor Baner

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

След края на „Пръстените на силата“: Толкин едва се усеща в утайката

„Пръстените“ е властелин само там, където са стигнали парите на „Амазон“. Критиката и публика еднакво разочаровани

„Няма смисъл да ви разкривам самоличността на Саурон. Ако сте гледали, знаете. Ако не сте гледали, не ви интересува“, пише критиката.  - След края на „Пръстените на силата“: Толкин едва се усеща в утайката

„Няма смисъл да ви разкривам самоличността на Саурон. Ако сте гледали, знаете. Ако не сте гледали, не ви интересува“, пише критиката.

ВНИМАНИЕ, текстът разкрива част от сюжета на „Пръстените на силата“!

Първият сезон на „Пръстените на силата“, рекламиран като най-скъпия сериал в историята, приключи, но остана далеч от Силата, ако се съди по реакцията на критиците. Сезонът завършва с 6,9/10 в IMDb, рейтингите в „Ротън Томатоус“ са далеч по-шокиращи – 82% одобрение от критиците и 39% от публиката.

Сериалът тръгна в началото на септември, само седмица след премиерата на „Домът на Дракона“. Следващите два месеца преминаха във взаимно перчене от „Амазон“ и НВО коя продукция е привлякла повече зрители и дори и данните на „Нилсен“ сочат победа за Толкин, реакциите на публиката са далеч по-негативни за „Пръстените“. Междувременно последните 3 епизода на „Дракона“ са оценени с над 9/10 в  IMDb, дават почва за теории, дискусии, миймове и множество спорове.

Най-тежката задача пред „Амазон“ сега е да убеди зрителите, че скъпата инвестиция в „Пръстените“ си е струвала, пише Си Ен Ен. В интервю за „Варайъти“ директорът на „Амазон“ Дженифър Салке отбелязва с възторг, че първият сезон е постигнал „трудната задача да установи персонажите“.  След първите по-скоро позитивни отзиви на критиката за новозеландските пейзажи и дизайна на продукцията, реакциите след финала са далеч по-хладни.

Вижте още: „ПРЪСТЕНИТЕ НА СИЛАТА“ – КАРТИНА НА ИЗЧЕЗВАЩИ СРЕД ДИМ БАНКНОТИ

И докато „Драконът“ е завзел социалните мрежи, „Пръстените“ е властелин само там, където са стигнали парите на „Амазон“, пише „Гардиън“. За това има логично обяснение:

„Пръстените на силата“ не е много добър. Доста често е далеч от добър. В почти всеки епизод имаше моменти, в които се хилех в ръкава си от нелепост. И всички тези проблеми бяха подчертани от финалния епизод“, пише Стюарт Херитидж.

Финалният осми епизод бе излъчен на 14 октомври и трябваше да отговори на големия въпрос кой е Саурон. Заплиташе всякакви сложни възли – дали е човекът-комета или оркът, когото всички наричат Баща, или пък т. нар. Южен крал, който цял сезон бе в компанията на Галадриел и очевидно бе Саурон през цялото време.

„Няма смисъл да ви разкривам самоличността му. Ако сте гледали, знаете. Ако не сте гледали, не ви интересува“, обобщава Херитидж.

Но добрата телевизия не може да разчита единствено на сюжетния обрат кой персонаж ще се окаже от лошите, допълва той, а по отношение на сюжет и поднасяне на историята, нямаше какво толкова да се гледа.

„Най-големият проблем, който предизвиква и най-много подигравки, е актьорската игра – смята критикът. – Това е сериал с разнороден състав, пръснат на различни локации. Няма никаква последователност, като че ли никой не им е казал в какво участват. Странно е. Не искам да споменавам имена, отчасти защото е грубо, но и защото чувствам, че вината е у режисьорите.

Така и до края не се разбра за кого е този сериал – за начинаещи, заклети фенове или експерти по творчеството на Толкин. Заради това остави чувството, че не е за никого.“

ЯЗЪК ЗА МИЛИАРДНАТА ИНВЕСТИЦИЯ

Други критици не се притесняват от грубости:

„Първият сезон на „Пръстените на силата“ приключи и всичко, което мога да кажа, е срам за всички, които имат пръст в тази пародия – пише Ерик Кейн във „Форбс“. – Никога не съм виждал толкова лоша адаптация на значимо произведение с толкова фундаментални промени в сюжета на творбата и такова неуважение от страна на създателите, с каквото са се отнесли към „Пръстените на силата“. Намесата на Толкин едва се усеща в утайката.“

Подобно на „Епъл“, „Амазон“ също влага големи суми и надежди в тв съдържанието, макар и това да не е основният бизнес. Приоритетите на тези две платформи не могат да се сравняват с гиганти в стрийминга като „Дисни“ и „Уорнър Брос“, отбелязва Си Ен Ен. Въпреки това компанията все пак има някои хитове като супергеройската сатира „The Boys“ и „Невероятната мис Мейзъл“ с 20 награди „Еми“. За кратко време платформата успя да се нареди сред предпочитаните абонаментни услуги, но „Пръстените на силата“ е далеч от успеха на тези два сериала, смята Брайън Лаури.

„Основателят на „Амазон“ Джеф Безос беше лично замесен в придобиването на права върху Толкин още през 2017 г., символ на високия залог за компанията – пише той в Си Ен Ен. – Историята на Холивуд е пълна с аутсайдери, опитващи да купят успеха си в бизнеса, преди да се опарят и накрая да бият стратегическо отстъпление.

Напоследък стана популярно да се твърди за някои сериали, че са „твърде големи, за да се провалят“, а от телевизионна гледна точка „Пръстените на силата“ няма как да порасне повече. След като изключите рекламната машина обаче, сериалът все още не е спечелил своето място на най-високия пиедестал в телевизионното фентъзи, а още по-малко може да има претенции, че е властелин в жанра.“

ТОЛКИН С ПРЕДНИНА ПРЕД МАРТИН, „ПРЪСТЕНИТЕ“ С ПО-ВИСОК РЕЙТИНГ ОТ „ДРАКОНА“

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90