Софийска филхармония МЕГАБОРД

Соня Йончева с главни роли в нови продукции на „Метрополитън“ и Ла Скала

Нуждаем се от творци като Йончева, за да привлечем нова публика в операта, съобщи директорът на „Мет“ Питър Гелб

Соня Йончева на концерта пред храм-паметника „Св. Александър Невски“ в София, 31 август 2021 г. Снимка: Василка Балевска/Софийска филхармония - Соня Йончева с главни роли в нови продукции на „Метрополитън“ и Ла Скала

Соня Йончева на концерта пред храм-паметника „Св. Александър Невски“ в София, 31 август 2021 г. Снимка: Василка Балевска/Софийска филхармония

Натоварен график ще има сопраното Соня Йончева през 2023 г. Българската оперна певица ще участва в предстояща продукция на „Бал с маски“ в „Метрополитън опера“ и ще се появи във въстановки на спектаклите „Медея“ и „Дама пика“ на същата сцена, съобщава „Опера Уайър“.

Певицата се завръща към темпото отпреди Ковид-19 и ѝ предстоят десетки изяви на множество световни сцени. В края на февруари публиката на „Метрополитън“ ще види Йончева в „Норма“, в началото на май ще дебютира в образа на Мадалена ди Куани в „Андре Шение“ на Джордано, продукция на Ла Скала, а през лятото ще излезе на сцената на Виенската държавна опера като Чо-чо Сан в „Мадам Бътерфлай“.

Повече детайли за новия спектакъл на „Бал с маски“ на „Мет“ не се разкриват, знае се единствено, че Йончева ще бъде в главната роля на Вердиевата класика. Певицата първоначално е била ангажирана за „Призраците на Версай“ и „Мадам Бътерфлай“, но тези планове са пропаднали, става ясно от интервю на Йончева за „Асошиейтед Прес“.

Междувременно българката е звездата на „Федора“, нова продукция за „Мет“ на Дейвид Маквикар, която се игра премиерно в новогодишната нощ в Ню Йорк и има редовни представления през януари. Сопраното добре познава ролята, пяла е във „Федора“ на Ла Скала и споделя, че намира сюжета на операта на Умберто Джордано за сложен. В минало свое интервю за „Ню Йорк Таймс“ тя признава, че трябвало да види продукцията няколко пъти в завършен вид по време на репетициите в Милано, за да разбере посланията. Вероятно това е една от причините заглавието да присъства рядко в афишите на световните театри, дори в „Метрополитън“ не е поставяно в цялост от 25 години насам, отбелязва „Опера Уайър“.

Йончева е сред най-важните певци на „Метрополитън“, заявява генералният мениджър Питър Гелб пред „Асошиейтед Прес“:

„Тя е чудесна актриса и голяма певица. Точно от такъв тип творци се нуждаем в „Мет“ все повече тези дни, за да направим операта по-привлекателна за широката публика. Това е изключително трудна задача, тъй като ядрото на оперната публика е далеч по-малобройно в сравнение с миналото“.

На върха на операта, Йончева се тревожи за бъдещето на класическата музика, отбелязва журналистът на АП Роналд Блум.

„Когато попитам сина ми какъв иска да стане, той винаги отговаря: „Искам да съм като Роналдо“ – казва Йончева. – След това питам дъщеря си и тя отговаря: „Искам да съм като Лейди Гага или като Бионсе“. Не се асоциират с артисти от класиката. Времената се променят.“

Певицата има 8-годишен син Матео и 3-годишна дъщеря София с диригента Доминго Хиндоян.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах