Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Соня Йончева: Тормозят ме гласови расисти

Певицата твърди, че е обект на нападки, породени от негативното ревю в „Ню Йорк Таймс“ за изпълнението ѝ в „Норма“

„Закари Улф от „Ню Йорк Таймс“ винаги е писал горчиви отзиви за мен, още от първите ми появи в „Мет“, коментира Соня Йончева. Снимка: Марти Сол/Мет Опера - Соня Йончева: Тормозят ме гласови расисти

„Закари Улф от „Ню Йорк Таймс“ винаги е писал горчиви отзиви за мен, още от първите ми появи в „Мет“, коментира Соня Йончева. Снимка: Марти Сол/Мет Опера

Соня Йончева се оплака от онлайн тормоз, породен от негативно ревю на „Ню Йорк Таймс“ за изпълнението ѝ на „Норма“ на сцената на „Метрополитън опера“. Сопраното заяви, че заради подобни негативни отзиви нейните колеги от „Мет“ не искат да се завръщат на престижната сцена на оперния театър в Ню Йорк, пише „Опера Уайър“.

„Искам да знаете, че постоянно съм тормозена в интернет от някакви луди хора – пише певицата в профила си в Туитър. – Показаха ми интернет форум, в който има отвратителни изказвания за децата ми. Една жена дори е успяла да намери имейла ми и да ми напише изключително извратено съобщение.

Има хора, които аз наричам „гласови расисти“, които ни сравняват с някакви призраци от миналото. Осъждат ни, ако това, което изпеем на сцена, се разминава със записа от техния диск. Това не е в полза на новото поколение артисти и трябва да спре. Знам, че много от колегите ми ще се съгласят с мен и знам, че едва ли някой от тях ще има смелостта да говори за това по очевидни причини. Чувствам, че аз трябва да го направя.“

Йончева не за първи път тази седмица говори за онлайн тормоз – в понеделник певицата индиректно осъди негативното ревю за нейната Норма, публикувано в „Ню Йорк Таймс“ и заяви, че заради подобни лоши отзиви голяма част от колегите ѝ от „Метрополитън“ отказват да се завърнат на сцената на оперния театър.

„Реших да отговоря на безбройните коментари на хората, не на критика – написа тя в Туитър. – Говоря от името на колегите ми, които не искат да се завърнат в „Мет“ заради подобни писания.“

В друг свой пост сопраното пише:

„Получих лични съобщения от вас за мнението ми за последната критика за „Норма“. Виждате ли, господин Закари Улф от „Ню Йорк Таймс“ ВИНАГИ е писал горчиви отзиви за мен, още от първите ми появи в „Мет“, така че това не ме учудва. Уважавам усилената му работа.“

Реакциите на Йончева са породени от отзива на Закари Улф от 5 март по повод премиерата на „Норма“ в „Мет“.

„В белкантови творби като „Норма“ величието на главната героиня и висотите, от които тя пада, се демонстрират от вокалната техника на сопраното. Оркестърът на Белини е изтънчен и чувствителен, но залозите на тази опера са чисто вокални. Ако не е изпята прекрасно, тя не е просто лоша – тя на практика не съществува“, казва Улф в ревюто си.

Критикът изтъква актьорските умения на певицата и допълва, че не я намира за слаба певица, но гласът ѝ не пасва на ролята:

„Като скица с молив „Норма“ не е лишена от прецизност, но е безцветна. Йончева е енергична и отдадена, гласът ѝ не е грозен, но е неадекватен за тази музика“, се казва още в рецензията.

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90