Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Светият Синод до Конституционния съд: Няма друг пол, освен биологичния

Едно ново разбиране на понятието „пол“ би означавало въвеждането на нов дискриминационен критерий, твърди патриарх Неофит

Сградата на Българската патриаршия. Снимка: Гергана Костадинова/БГНЕС - Светият Синод до Конституционния съд: Няма друг пол, освен биологичния

Сградата на Българската патриаршия. Снимка: Гергана Костадинова/БГНЕС

Биологичното обяснение на понятието „пол“ е единственото вярно, заявява Светият Синод на Българската православна църква в становище до Конституционния съд. В публикувания в сайта на Синода текст, подписан от патриарх Неофит, се цитират едновременно Библията, конституционни текстове и юридически трудове на видни юристи, които според свещениците доказват, че няма друго тълкувание на „пол“, освен библейското – мъж и жена.

В становището на Синода дори се прилага като аргумент решение на Пето-шестия вселенски събор от 691 г., което забранява на мъже да се обличат като жени, както и обратното.

„От самото начало на сътворението на човека от неговия Творец – Бога наблюдаваме разделението на два пола – мъжки и женски и самата дума пол означава „половина“, прилагат и етимологични аргументи членовете на Синода.

Според тях любовта е възможна само между мъж и жена, а всичко останало е отделяне на човека от Бог:

„За Православната църква бракът е благодатен съюз между мъжа и жената, защото Бог е установил закон: „Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се прилепи към жена си; и ще бъдат двамата една плът“ (Бит. 2:24). Затова и апостол Павел казва за Брака „Тази тайна е велика“ (Еф. 5:32). Най-важно е да опазим семейството, защото демоничните сили се стоварват именно върху Божествения съюз на любовта. Новите идеологии за съществуването на пол извън биологичния се опитват преди всичко да отделят човека от Бога“.

В становището си свещениците от Синода се опитват да прокарат идеята, че православните и юридическите закони в България трябва да бъдат идентични:

„Убедени сме, че КС, както и до сега, неизменно ще следва своята практика и ще съобрази в настоящото дело тълкуването в Решение № 13 от 2018 г. на понятието „пол“, направено по повод Истанбулската конвенция. Едно ново разбиране на КС относно понятието „пол“ би компрометирало понятието „конституционна идентичност“ и би застрашило предвидимостта и правната сигурност.

Влагането на съдържание в понятието „пол“, различно от биологичното му разбиране, би „конституционализирало“ ново понятие, несъвместимо с българския обществен ред, непознато в националната ни правна система, и би прокарало идеи, несъвместими с изконни нравствени ценности и вярата на светата Православна църква, а източноправославното изповедание е част от националната и конституционна идентичност на България. От друга страна едно ново разбиране на понятието „пол“ би означавало въвеждането по тълкувателен път на нов дискриминационен критерий в чл. 6, ал. 2 от Конституцията – пол, различен от биологичния“.

От Светия Синод твърдят още, че няма друг път за реализация като личност извън църковните повели:

„Единствено в св. Църква мъжът и жената получават своето истинско, заслужено място и се осъществяват като личности в благодатно общение помежду си и с Бога“.

Пълния текст на юридическо-църковното становище

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg