Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Търсят се директори за театрите на ръба

Три от осемте института с ултиматум да се стабилизират са пред смяна на шефа

„Театрите не са директорите, а осветителите, хората зад каданса“, обясни министърът на културата Вежди Рашидов.  - Търсят се директори за театрите на ръба

„Театрите не са директорите, а осветителите, хората зад каданса“, обясни министърът на културата Вежди Рашидов.

За три от осемте културни института, пред които стои ултиматум да се оправят до 3 месеца (тоест до края на месец април), вече се търсят нови директори. В сайта на Министерството на културата са обявени конкурси за ръководители на Музикално-драматичния театър „Константин Кисимов“ във Велико Търново, за Операта в Стара Загора и за Театрално-музикалния център в Кърджали. Междувременно Вежди Рашидов обяви, че търси мениджър за Държавния фолклорен ансамбъл „Филип Кутев“, но предупреди, че няма да сменя директора Елена Кутева. Дали няма да въвежда нова длъжност „мениджър“, която е различна от директорската?

Осемте института, чиито дългове бяха опростени от Министерство на културата, имаха срок до 3 месеца да стабилизират финансовото си положение – ако не успеят, ще бъдат преобразувани в открити сцени. В Групата на осемте са Държавният музикален и балетен център в София, Операта в Стара Загора, Държавният фолклорен ансамбъл „Филип Кутев”, театрите в Благоевград, Смолян, Кърджали, Велико Търново и Враца. Ако не успеят да формират нови дългове, от тези институти ще остане единствено персоналът по поддръжка на сцените, а творците ще бъдат разпуснати. Подготвя се възможност свободни формирования да кандидатстват с проекти за субсидии, за да правят спектакли – но правилата, по които ще функционират занапред сценичните изкуства, се пазят в министерството като държавна тайна.

Питаме се каква е мотивацията на един директор да работи за стабилизирането на подчинената му институция, когато знае, че скоро ще напусне своя пост?

Междувременно министърът на културата разкри при посещение в Пловдив, че след като дал на театрите 3 месеца за „заздравяване“, те още „първия-втория месец тръгнали да работят“. Но не директорите, за него хората „зад каданса“ са най-важните в театъра:

„Все повече ще имаме нужда от добро менажиране. От хора, които да събудят съответните театрални състави. Театрите не са директорите. Директорът е важен двигател. Театърът са осветителите, хората зад каданса. Тези хора не могат да страдат за това, че друг няма уменията и възможностите.”

Вижте още: РАШИДОВ: НЯМА СТРАШНО. НЯМА ДА ЗАКРИВАМЕ, ЩЕ ОПТИМИЗИРАМЕ

ГРЕДИ АССА. ПЪТУВАНИЯ 27 февруари – 5 май 2024 г.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg