Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Триумф за „Короната“ на наградите „Еми“, разочарование за „Мандалореца“

В битката между студиата доминира „Нетфликс“ с десет статуетки

Преображението на Джилиън Андерсън като Маргарет Тачър бе отличено с „Еми“ за поддържаща роля. Снимка: „Нетфликс“ - Триумф за „Короната“ на наградите „Еми“, разочарование за „Мандалореца“

Преображението на Джилиън Андерсън като Маргарет Тачър бе отличено с „Еми“ за поддържаща роля. Снимка: „Нетфликс“

„Короната“, сериалът на „Нетфликс“ за британското кралско семейство, е големият победител на наградите „Праймтайм Еми“. Художествената продукция, базирана на реални факти и събития, получи седем статуетки, включително за най-добър драматичен сериал, най-добра женска роля за Оливия Колман (кралица Елизабет Втора) и поддържаща женска роля за Джилиън Андерсън (министър-председателя Маргарет Тачър).

Церемонията по връчване на статуетките се проведе на 19 септември в Лос Анджелис пред близо 500 души публика на живо. Само седмица по-рано в няколко церемонии бяха раздадени и наградите „Еми“ за креативно творчество, признание за труда на екипа зад камера.

Успехът на „Короната“ снощи помогна и за голямата победа на „Нетфликс“ – продукциите събраха общо 10 отличия, повече от всяко друго студио. „Дамски гамбит“, който триумфира на „Еми“-тата за креативно творчество преди седмица, получи две статуетки, сред които и за най-добър лимитиран сериал.

Девет са наградите за НВО, поделени между платения тв канал и стрийминг платформата HBO Max. „Мер от Ийсттаун“, една от най-обсъжданите продукции в каталога на видеоплатформата, взе общо четири награди. Една от тях бе за Кейт Уинслет, звездата на сериала, която влиза в образа на детектив Мер Шиън. Докато животът ѝ се разпада на парчета, героинята ѝ е погълната от разследването на убийство в малко градче в Пенсилвания. Сериалът показва тъмната страна на малките общности и как семейството и трагедиите от миналото определят настоящето.

„Епъл тв+“ също не остана с празни ръце, благодарение на комедийния си сериал „Тед Ласо“, който взе четири статуетки. Голямото разочарование бе за „Дисни +“. „Мандалореца“ водеше по брой номинации за „Праймтайм Еми“, заедно с „Дамски гамбит“, но си остана само с наградите за креативно творчество.

Мнозина отбелязаха успеха на жените в режисьорските категории – Джесика Хобс („Короната“) и Лусия Аниело (Hacks’) взеха отличията съответно за драматичен и комедиен сериал. Това е първата година, в която жени са победителки в двете категории. Победата за Хобс в 67-ото издание на наградите е едва четвъртият път, когато статуетката за режисура в драматичен сериал отива при жена.

Подобно на „белите „Оскари“, церемонията от 19 септември получи сходни коментари – въпреки че едва 44% от номинациите бяха за бели актьори, те триумфираха в 12-те категории за главни и поддържащи роли в драматичен, комедиен или лимитиран сериал, отбелязва „Холивуд Рипортър“.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg