Найден Тодоров и Камий Тома

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Уашовски извън матрицата с „Пътят на Юпитер“

Вместо Джулия Робъртс имаме Мила Кунис, която не е проститутка в Лос Анджелис, а чистачка на тоалетни в Чикаго и среща не богатия принц, а бедния, но верен вълк. - Уашовски извън матрицата с „Пътят на Юпитер“

Вместо Джулия Робъртс имаме Мила Кунис, която не е проститутка в Лос Анджелис, а чистачка на тоалетни в Чикаго и среща не богатия принц, а бедния, но верен вълк.

Братя Уашовски са жертва на синдрома на силния първи албум и да очакваш от новия им филм културен феномен като „Матрицата“ е точно толкова безсмислено, колкото да търсиш в „Интерстелар“ изобретателността на „Мементо“.

Мила Кунис е Юпитер Джоунс, дете на Санкт-Петербург, израснало в Щатите без баща, което започва всяка сутрин с „Мразя този живот“ и прекарва деня си чистейки богати къщи, докато изведнъж не научава, че е най-желаната принцеса във вселената. Не защото е надарена със супер сили или знания, а защото по наследство се явява собственик на планетата Земя, чието население (в умрял вид) е източник на вечна младост за космическите Кралски Особи (всичките до един суетни и коварни). Звучи объркано, но де факто няма никакво значение, тъй като втората половина на филма е оперен римейк на „Булката беглец“ и „Пришълецът“ едновременно, при това през призмата на неслучилия се „Дюн“ на Алехандро Ходоровски.

Връщайки се към обобщението за Уашовски може да се добави, че те съвсем съзнателно са се отказали от ролята на създатели на поп-културен мейнстрийм (има си комикси и прикуъли за тая работа), и са се заели да правят чиста проба guilty pleasure авторско кино. Другояче не може да бъде описан толкова мащабен и скъп проект, чиято основна интрига е кой ще се ожени за главната героиня. Филма е нагъчкан с фройдистки детайли: от кандидатите за сърцето и, които се опитват да я спечелят със сравнения с майка им, до страстта към телескопи, наследена от баща и, през ходенето на Ченинг Тейтъм гол до кръста половин час екранно време.

Защо ли? Защото „Пътят на Юпитер“ е приказка, и най-точно казано женска приказка. Вместо Джулия Робъртс имаме Мила Кунис, която не е проститутка в Лос Анджелис, а чистачка на тоалетни в Чикаго и среща не богатия принц, а бедния, но верен вълк. Двамата не се женят накрая, но пък си чукват среща на покрива на небостъргач, за да изпробват новите си гравитационни ботуши.

ОПЕРНА ГАЛА с РОЛАНДО ВИЙЯЗОН

Ако има режисьорска версия – давайте я насам, много е сладко филмчето.

Източник: Последният кинокритик

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Избрано

Следизборно

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах