Пиесата „1881“ на руско-грузинския писател Борис Акунин бе национализирана от Академичния Александрийски театър в Санкт Петербург, съобщава във Фейсбук писателят.
От театъра са изпратили писмо до автора, в което го уведомяват, че авторството на пиесата не е негово, защото тя се основава на исторически източници, които са обща собственост и по тази причина вече няма да му изплащат хонорари. Според Акунин, той и досега не е получил никакво заплащане.
Писателят, който живее във Великобритания, саркастично предлага този почин да се приложи към всички исторически произведения в Русия и коментира, че хората, измислили този подход, са безвъзвратно отровени от властта в родината му.
Няколко дни по-рано Акунин разказа, че друг театър от Санкт Петербург – LDM, е променил сюжета и името на друга негова пиеса, която се радва на висока популярност – „Диамантената колесница“, по едноименния роман на автора на исторически трилъри. В написания от Акунин текст действието се развива в Япония. В новата версия на пиесата, която вече се нарича „Марко Поло. Белият лотос“, действието е пренесено в Китай, имената на героите са сменени, но е запазена фабулата. Името на автора е свалено от афиша.
Акунин нарича този подход „реинвенция“ и предлага да се приложи и в други случаи – певецът Шаман да „реинвентира“ песните на Алла Пугачова, романът „Турски гамбит“ да се превърне в „Кримски ендшпил“ и пр.
„Бих патентовал тази грандиозна идея, но ще ми конфискуват и патента“, шегува се Акунин във Фейсбук.
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение