Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Киномания: Алмодовар по Бергмановски

Големият испански режисьор се завърна в доброто кино - 3 г. след сгромолясването Los amantes pasajeros

Досега вероятно нито един режисьор, който си е позволил нещо подобно на Los amantes pasajeros, не е успял да направи добър филм след това. Педро Алмодовар обаче успя. Снимка: ЕПА/БГНЕС - Киномания: Алмодовар по Бергмановски

Досега вероятно нито един режисьор, който си е позволил нещо подобно на Los amantes pasajeros, не е успял да направи добър филм след това. Педро Алмодовар обаче успя. Снимка: ЕПА/БГНЕС

Алмодовар се завърна! С мекота и топлина, както само той може. С любимата си двойка – майка и дъщеря.

„Хулиета” е неочакваният филм на испанеца. Защото досега вероятно нито един режисьор, който си е позволил нещо подобно на Los amantes pasajeros, не е успял да направи добър филм след това. А сгромолясването на Педро преди 3 години беше помпозно и не особено красиво. Въпреки че използва обичайния микс от актьори – Пенелопе Крус, Антонио Бандерас, Хавиер Камара… Критиците смятат, че нито един голям режисьор досега не е правил толкова слаб филм.

Но сега го виждаме отново – заровен във вината и любовта, която може да е обсебваща и травмираща не само между влюбени. Избрал си е две еднакво магнетични актриси – Ема Суарес и Адриана Угарте, които са младата и възрастната Хулиета. Обградил ги е с тишина и тъга. Дори моментите, когато героинята му би трябвало да е напълно щастлива, носят блян по миналото и сянка на вина.

Педро ни въвежда в историята с Ема Суарес като Хулиета. Тя се готви да напусне Мадрид, за да последва в Португалия своя любим Лоренцо (Дарио Грандинети от „Говори с нея”). Точно тогава тя среща приятелка на избягалата си дъщеря Антия. Тази среща разрушава старателно изградената устойчивост у майката. Хулиета се разделя с Лоренцо и наема апартамент в сградата, в която е живяла с Антия. Заема се да напише общата им история, която започва със срещата с бащата на момичето и стига до бягството му. От раздялата на майката и дъщерята са минали 12 години.

Първоначално Педро е трябвало да екранизира три разказа на Алис Мънро, но в крайния вариант от тях не е останало почти нищо – Алмодовар е разказал собствена история, в която ясно личи пътят му в киното. Отпратките към предишните му филми не са само чрез актьорите, които сме виждали и преди. В „Хулиета” той ни връща към интроспективните теми, спомняме си за „Всичко за майка ми” и „Цветето на моята тайна”. В същото време Алмодовар вече е различен, по Бергмановски.

„Хулиета” е част от програмата на „Киномания”. Ето къде може да го гледате:

19 ноември от 18,45 ч. в „Дом на киното”
20 ноември от 18,30 ч. в „Одеон”
22 ноември от 19 ч. в Зала 1 на НДК
24 ноември от 20,30 ч. в G8
27 ноември от 18 ч. в „Евро синема”

Вижте още: ПРОГРАМА НА КИНОМАНИЯ 2016

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

kapatovo.bg