Найден Тодоров и Даниел Хоуп

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

За актрисите над 35 в Холивуд работа няма, стари са

Жените дискриминирани в американското кино - възнагражденията им са по-ниски от тези на мъжете, а с възрастта намаляват съвсем

Маги Гиленхал е на 37 г.  и вече не я канят за роли на любовници в киното. - За актрисите над 35 в Холивуд работа няма, стари са

Маги Гиленхал е на 37 г. и вече не я канят за роли на любовници в киното.

37-годишната американска актриса Маги Гиленхал предизвика смут в Холивуд като разкри публично, че са й отказали роля, защото била „твърде стара“, за да изиграе любовница на 55-годишен актьор. В Холивуд обвиненията в сексизъм валят, там възнагражденията на жените рязко спадат с възрастта, актрисите са „прекалено възрастни“, а режисьорките снимат рядко и даже въобще…, пише френският „Льо Поан“.

Ето няколко примера: във филмите за Джеймс Бонд романтичната героиня рядко надвишава трийсетте, неотдавна Марго Роби (24) години прелъсти Уил Смит (46) във „Фокус“, а 51-годишният Джони Деп се влюби в 26-годишната АмбърХърд в „Дневникът на едно пиянде“.

Доклад на Центъра за изследвания на жените, предназначен за телевизията на университета в Сан Диего, гласи, че в последните 100 филма с най-високи приходи в САЩ за миналата година едва 12% от главните роли са били дадени на жени. Не само ролите им са малко, възнагражденията на актрисите все повече намаляват – неотдавнашно изследване сочи, че хонорарите на актрисите се сриват след 34-годишна възраст.

По време на тазгодишната церемония на наградите Оскарите през февруари, Патриша Аркет използва трибуната, за да като разобличи неравноправието във възнагражденията на мъжете и жените в Холивуд. Това стана под аплодисментите на Мерил Стрийп (65), една от най-уважаваните актриси в Холивуд, която създаде „работилница“ за жени-сценаристки над 40 години – TheWriters Lab (Вижте в ОЩЕ ПО ТЕМАТА)

От другата страна на камерата нещата са даже още по-зле. Влиятелната американска организация за граждански права ACLU разобличи преди две седмици очебийната диспропорция между броя на мъжете и жените режисьори и настоя пред публичните власти да разследват „този систематичен провал“.

Селекцията на Оскарите тази година също предизвика полемики, защото нито една жена не получи номинация за най-добър режисьор, въпреки избора на шумно приветствания филм „Селма“ на Ава Дюверне сред финалистите за най-добър филм. Катрин Хардуик, режисьор на вампирската сага „Здрач“, разказа неотдавна пред списание The Frame, че след успеха на своите филми е има някои очаквания: „Да получа от прословутите договори, които се предлагали за три филма наведнъж, или място в някое студио, или поне автомобил – все неща, които се дават на такива режисьори. В крайна сметка, нищо такова не получих ….“

За Сара де Годмар, която работи в анимационното студио на стоп-моушън Stoopid Buddy Stoodios – предимно мъжка сфера, това се отнася за цялата развлекателна индустрия. „Мъжете, които ръководят студиата, не си дават сметка, че е налице проблем – те просто асоциират ръководния пост с мъж. Когато жена се появи в уравнението, тя въобще не се третира по същия начин“, добавя тя.

Режисьорката Беки Смит, която преподава в Школата за театър, киноизкуство и телевизия към Калифорнийския университет, заявява:

„Никъде не е изрично казано, но господства мнението, че мъжете са по-подходящи да ръководят голям екип и да разбират от техника, а пък жените стават да ронят сълзи на сцената. Това е абсолютно погрешно.“

За справяне с неравенството някои актриси се опитват да изпреварят събитията – 39-годишната носителка на Оскар Рийз Уидърспун например основа собствена продуцентска къща с амбицията да създаде „силни женски роли“. Тя вече участва във финансирането на Gone Girl и Wild – и двата филма са приети радушно, както от публиката, така и от критиката.

„Гледаме много успешни филми с жени, изпълняващи роля, която се свързва веднага със заглавието“, отбелязва Пол Дергарабедян, анализатор от специализираната в боксофиса компания Rentrak. Той цитира мегапродукцията „Отмъстителите: Ерата на Ултрон“, „където повечето роли са женски“ и изтъква, че „Господарка на злото“ на Анджелина Джоли и „Люси“ на Скарлет Йохансон пожънаха големи успехи миналата година. Еротичният хит „50 нюанса сиво“ също бе реализиран от жена – Сам Тейлър-Джонсън, а „Лудия Макс“, с Чарлийз Терон, е екшън с равни заслуги в боксофиса на женските и мъжки роли.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах