Робърт Уилсън кани публика и на генерални репетиции в Народния

Режсьорът, наричан „гигант на експерименталния театър“, поставя „Бурята“ в София

Робърт Уилсън е у нас за финалния етап на репетициите на спектакъла. Снимка: Божидар Марков/Народен театър - Робърт Уилсън кани публика и на генерални репетиции в Народния

Робърт Уилсън е у нас за финалния етап на репетициите на спектакъла. Снимка: Божидар Марков/Народен театър

„Бурята“ по Шекспир, дългоочакваният спектакъл на прочутия американски режисьор Робърт Уилсън, ще има пет премиерни дати в Народния театър. Първите срещи със зрителите са на 18 и 19 ноември на Голяма сцена, но на 14, 16 и 17 ноември Уилсън кани зрителите и на „генерални репетиции с публика“.

Наречен от „Ню Йорк Таймс“ „гигант в света на експерименталния театър“, 80-годишният Робърт Уилсън е универсален артист, търсен за постановки както в театъра, така и в операта. Изразява се като режисьор, хореограф, сценограф, светлинен дизайнер, художник, пърформър, видео артист и драматург. Поставял е спектаклите „Отело“ и „Трубадур“ на Верди, „Турандот“ на Пучини, „Едип“ на Софокъл, „Фауст“ на Гьоте, „Книга за джунглата“ на Киплинг.

Световната слава застига Уилсън в края на 60-те, когато работата му се превръща в еталон за висока култура в сценичните изкуства. Работил е с редица знаменитости от различни сфери – Лу Рийд, Том Уейтс, Марина Абрамович, Сюзан Зонтаг, Уилям Дефо, Михаил Баришников, Лейди Гага… През 1991 г. основава „The Watermill Center“, „пърформанс лаборатория“ в Ню Йорк (която функционира и до днес).

В последните години Уилсън работи повече в Европа, където често си сътрудничи с трупата на „Берлинер ансамбъл“. Там е поставил някои от най-известните си спектакли – „Опера за три гроша“ на Брехт, „Леонс и Лена“ на Георг Бюхнер, „Лулу“ на Франк Ведекинд и сонетите на Шекспир. Сред най-новите му представления са „Носорози“ от Йожен Йонеско в Националния театър „Марин Сореску“ в Крайова, Румъния, „Последната лента на Крап“ от Самюъл Бекет в Сполето, Италия, и „Приказки“ от Пушкин в Театър на нациите в Москва. През 2019 г. поставя в „Еспас Карден“ в Париж моноспектакъла „Мери каза, каквото каза“ с Изабел Юпер.

Уилсън бе очакван у нас през февруари миналата година, но пътуването му бе възпрепятствано. После забавянето бе предизвикано от коронавирусната пандемия, която постави културата на пауза. Репетициите за „Бурята“ в Народния започнаха през май тази година. В момента режисьорът е у нас за финалния етап от репетициите на „Бурята“ заедно с екипа си – съ-режисьора Ан-Кристин Ромен, Ясмин Табасоми – художник костюми и грим, Марчело Лумака – художник осветление, Дарио Фели – звукорежисьор, Юта Ферберс – драматург и Мари де Теста – сценограф.

Билетите за спектакъла, акцент в програмата на Народния, вече са в продажба. Цените за премиерните дати през ноември съответстват на Ковид-ограниченията в момента – продажба едва на 30% от местата в залата – от 50 до 100 лв. „Бурята“ ще се играе и през декември, билетите за датите 18, 19, 30 и 31 декември са на стойност между 40 и 80 лв. За всички дати 17-и ред на партера е запазен с предимство за хора от сферата на културата и изкуството, които ще могат да закупят билети срещу документ, удостоверяващ тяхната принадлежност към културна организация, уточняват от Народния.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах