„Какъв тембър и какво присъствие. Да коленичим!“ С възторг пише немската преса за концерта на Соня Йончева със Северозападната немска филхармония на 9 ноември в Хамбург, на една от най-престижните сцени в света – Голямата зала на „Елбфилхармони“. Оперната певица излезе за пръв път пред публика след четиримесечно отсъствие. Диригентът на оперната гала с музика на Пучини, Верди и Росини също бе българин – Боян Виденов, създател и диригент на Манхаймска филхармония.
Това бе първата изява на Йончева след изключително кратката пауза – 4 месеца – около бременността и раждането на дъщеря ѝ. Детето се появи в началото на октомври – и един месец по-късно певицата се завърна на сцената. Очаква я тежка и наситена със събития програма – на 13 ноември е в Москва за „Пучини гала“. Със същия концерт ще я видим два дни по-късно, на 15 ноември, в зала „България“, под диригентството на Найден Тодоров. На 30 ноември българката ще излезе с роля в „Пиратът“ на Белини в Кралския театър в Мадрид.
Почитателите и критиците вероятно са очаквали с трепет концерта в Хамбург – известно е, че след раждане оперните певици нерядко променят гласа си. Но изглежда, че българското сопрано продължава да е на световно ниво.
С огромно възхищение пише за събитието Маркус Щеблер в „Hamburger Abendblatt“. Ревюто е озаглавено „Една певица, пред която да коленичиш. Българското сопрано Соня Йончева по течението на благозвучие, рядко чувано в Елбфилхармони“. В него критикът отбелязва, че гласът на Йончева идеално подхожда на горчиво-сладките мелодии на Джакомо Пучини – Мими, Тоска, Манон и Чо-чо Сан („Мадам Бътерфлай“)…
„Може би „вокално злато“ идва на ум при търсенето на подходяща метафора за този глас, докато Йончева е облечена в съответстваща рокля в първата половина на концерта – пише Маркус Щеблер. – Каквото и да е, това, което излиза от гърлото ѝ, е много ценно. Искрящо, топло и благородно.“
Няколко думи има и за диригента:
„Под ръководството на Боян Виденов оркестърът свири леко, приятно и чувствено“.
В концерта участва и още един българин – братът на Соня, Марин Йончев, пее ария на Родолфо от „Бохеми“. За него критикът казва, че е „безспорно добър певец“, но не от класата на Йончева. Щеблер посочва, че в някои моменти оркестърът заглушава тенора – но това според критика със сигурност не се дължи на акустиката на залата и „човек не бива да поставя под съмнение архитектите“ (бел. ред. – шедьовърът „Елбфилхармони“ е създаден от знаменитото дуо архитекти Херцог & Де Мерон).
„Дали в дълбокия регистър на гласа или в sotto voce: този глас грее от всички страни“, продължава темата за Йончева Щеблер, възхвалявайки нейните „харизма и изключителна артистична класа“.
Концертът завършва с три биса на Соня Йончева.
Вижте още: ЕЛБФИЛХАРМОНИ – ЕМАНАЦИЯ НА ЛУКСА В КУЛТУРАТА
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение