Софийска филхармония МЕГАБОРД

Този текст е публикуван преди повече от 3 години

Нина Димитрова, добре дошла в режисьорската лудница!

Премиерата на новия й спектакъл „Дневникът на един луд“ по Гогол е в събота в Театър „199“

„Винаги съм залагала на таланта, а не на известността. И този път няма да направя изключение”, обяснява Нина Димитрова решението си а покани Стелиан Радев за „Дневникът на един луд“. Снимка: Румен Добрев - Нина Димитрова, добре дошла в режисьорската лудница!

„Винаги съм залагала на таланта, а не на известността. И този път няма да направя изключение”, обяснява Нина Димитрова решението си а покани Стелиан Радев за „Дневникът на един луд“. Снимка: Румен Добрев

От актьорската лудница да скочиш в режисьорската, си е сериозно изпитание. Нина Димитрова, която обиколи цял свят първо с един стар шинел – но приказен, а после и с един дядо, който твори все глупости – но вълшебни, сега е сътворила спектакъл, в който няма да видим лъчезарния й поглед от сцената. Димитрова поставя „Дневникът на един луд“ на Николай Гогол, където нейната лудост ще е под прикритието на един млад актьор – Стелиан Радев. Как Димитрова ще се удържи да не скочи сама в окото на бурята, на сцената – ще видим на 17 и 19 октомври в Театър 199 „Валентин Стойчев“ – копродуцент на Театър „Кредо“.

„Дневникът“ ще бъде отворен за втори път в историята на „199” – специално за 50-ия му юбилеен сезон. За първи път класиката на Гогол е прозвучал на тази сцена преди половин век в постановка на режисьора Крикор Азарян. Тогава в ролята на лудия Аксентий Иванович Попришчин публиката е аплодирала Наум Шопов.

А сега в усмирителната риза на гоголевия луд Нина Димитрова избра да облече своя партньор от „Шинел” Стелиан Радев. През 2013 г. – след като се раздели с бившия си сценичен партньор Зуека, тя прекрои Гоголевия шинел и го метна на плещите на младия актьор.

„Шинелът му залепна съвсем по мярка”, коментира Нина, а за работата в „Дневника“ добавя: „Стенли така се срасна с усмирителната риза на Попришчин, че не можеш да разбереш къде свършва лудостта на героя и къде започва лудостта на артиста. Ето това е магията на истинския талант”.

Stenli-Dnevnik

По думите на Нина Димитрова, при Стелиан Радев не можеш да разбереш къде свършва лудостта на героя и къде започва лудостта на артиста.

Режисьорката се надява след края на представлението зрителят да си каже:

„Не искам да бъда „костенурка в торба” и няма да се оставя „богопредателите и отцепродавците” да превърнат живота ми в лудница. Имам въображение и смелост да променя този користолюбив свят.”

Поканата на Нина Димитрова към 23-годишния актьор е изненадваща и нестандартна. Тази изключително сложна роля обикновено се възлага на утвърдени и известни актьори. Решението си тя обяснява така:

„Винаги съм залагала на таланта, а не на известността. И този път няма да направя изключение.”

През 1992 г. Нина направи подобен избор – покани за партньор в „Шинел” свой студент, неизвестният тогава Васил Василев-Зуека, и създаде с него един от най-забележителните дуети в българска театрална история. Двадесет години по-късно, след раздялата си с него, тя създаде две нови блестящи партньорства с други свои студенти – Стелиан Радев в „Шинел” и Димитр Несторов в „Каквото направи дядо…”. През изминалите два сезона новото трио на Театър „Кредо” спечели овациите на публиката у нас и по света, прелитайки хиляди километри до Русия, Япония и Китай.

Стелиан Радев и Димитр Несторов са възпитаници на театралния педагог проф. Здравко Митков. През 2012 г. той покани Нина Димитрова за свой асистент в НАТФИЗ. Това направи възможна срещата й с двамата талантливи млади актьори. Стелиан Радев завърши театралната академия с отличие „Най-добър актьор на випуск 2014”, а Димитр Несторов е „Отличник на випуск 2014”.

След „Дневникът на един луд” Нина Димитрова продължава работа по следващия спектакъл на Театър „Кредо”, в който на Димитр Несторов предстои да се откачи от Времето и да се впусне на пътешествие между раждането и смъртта в ролята световноизвестния откачалник Били Пилгрим от великата класика на съвремието „Кланица 5” на Кърт Вонегът. Едновременно с този проект Театър „Кредо” от година и половина работи и по още един знаменит текст – „Пилето” на Уилям Уортън.

Ако не минава и ден, без да ни отворите...

Ако не минава и седмица, без да потърсите „Площад Славейков“ и смятате работата ни за ценна - за вас лично, за културата и за всички нас като общество, подкрепете ни, за да можем да продължим да я вършим. Като независима от никого медия, ние разчитаме само на финансовото съучастие на читатели и рекламодатели.

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

ДС

Този сайт използва „бисквитки“ с цел анализиране на трафика и измерване на рекламите.

Разбрах