Софийска филхармония МЕГАБОРД

В „Площад Славейков“ пишат хора, а не изкуствен интелект.

Тейлър Суифт зове феновете си на помощ във всички социални мрежи

Двама мениджъри не позволявали звездата да пее собствените си песни

Тейлър Суифт с фенове в Токио. Снимка: Фейсбук/Тейлър Суифт - Тейлър Суифт зове феновете си на помощ във всички социални мрежи

Тейлър Суифт с фенове в Токио. Снимка: Фейсбук/Тейлър Суифт

След няколко месеца публични противоборства, певицата Тейлър Суифт отново разпали ожесточената си битка срещу едни от най-силните фигури в музикалната индустрия. Преди дни тя призова своята милионна армия от пламенни фенове да изрази недоволството си от мъжете, които според нея контролират най-популярните ѝ песни, съобщи „Ню Йорк Таймс”.

Една от най-големите звезди на съвременния американски поп Тейлър Суифт – която сама пише и изпълнява песните си, заяви, че преговорите с мениджърите Скутър Браун и Скот Борчета за изпълнението на нейни стари хитове на церемонията на Американските музикални награди (AMA) са в задънена улица.

Браун, който е менажирал известния опонент на Суифт Кание Уест, и Борчета, който сключва първия си договор с нея, която тя е 15-годишна, притежават частично правата върху тези песни и забраняват на Суифт да ги изпълнява.

Певицата публикува едновременно в няколко социални мрежи обръщение към публиката си, озаглавено „Не знам какво повече да направя“ – с обяснението, че представянето ѝ на престижната церемония е под въпрос.

Тя била планирала да изпълни стари и нови свои хитове на церемонията AMA, която ще се излъчва по американската телевизия. Но Браун и Борчета не ѝ позволят да направи това. Според тях, това се счита за презаписване, на което по договор Суифт има право чак догодина.

По думите ѝ, мениджърите не само ѝ забраняват да изпълнява песни от почти цялата ѝ дискография (без новия албум) на церемонията, но и не позволяват да ги използва в документалния филм за живота и работата ѝ, който в момента подготвя „Нетфликс”.

Разгарящата се война – нещо като игра на шах с маневри от областта на авторските права и пиар тактики – започна през лятото, когато Суифт се изказа срещу музикалния мениджър и предприемач Скутър Браун, след като разбра, че компанията му купува „Big Machine“ – лейбъла, в който са правата на първите ѝ 6 албума.

През август Суифт обяви, че планира да презапише песните от дискографията си през ноември догодина, правата върху които загуби, когато напусна стария си лейбъл „Big Machine Records“ (договорът ѝ изтече през ноември миналата година).

Последният ѝ, седми албум, „Lover“ е записан тази година под опеката на собствения ѝ лейбъл, както и на „Republic Records“, собственост на „Universal Music Group“.

„В момента моето представяне в AMA, документалния филм на „Нетфликс” и много други песни, които планирам да изпълнявам преди ноември 2020 г., са под въпрос. Опитах се да реша всичко това с екипа си, без да му давам публичност, но не успях”, съобщи певицата.

Тя призова феновете си да покажат на мениджърите как се чувстват по този въпрос. Тейлър Суифт косвено се обърна и към други изпълнители, подписали с лейбъла на Браун, като намекна, че може би биха могли да кажат нещо на хората, които ѝ пречат да пее собствените си песни.

„Аз просто искам да изпълнявам своята собствена музика, това е всичко“, каза певицата.

Как Тейлър Суифт изгуби правата над своите песни

Скот Борчета е основател и изпълнителен директор на „Big Machine Records“ – лейбъла, с който Суифт сключва договор едва 15-годишна, веднага след основаването му. Между 2006-а и 2017 г. тя записва там първите си шест албума. Тази година лейбълът бе закупен за 300 млн. долара от Скутер Браун – заедно с песните на Суифт.

Певицата обвинява Браун в издевателства и тормоз. Тя твърди, че принципно не била против продажбата на своите записи, но в най-лошите си кошмари не си представяла, че купувачът ще бъде Скутър Браун.

„Всъщност, моето музикално наследство попадна в ръцете на човека, който се опита да го унищожи“, добавя тя.

Суифт така и не успя да изкупи старите си песни, които сега принадлежат на Браун. Според нея по-рано, докато все още е била с лейбъла, тя години наред се е молила да придобие песните си, но ѝ е бил предложен договор, според който можела да получи права върху старите си албуми последователно – по един от тях срещу всеки издаден нов.

„Отказах му, защото знаех, че в момента, в който подпиша такъв договор, Скот Борчета ще продаде лейбъла – а значи и мен и моето бъдеще”, казва Суифт.

Тя твърди още, че Борчета ѝ предложил да разреши да използва видеата и песните си в документалния филм на „Нетфликс”, но само ако се откаже да ги презапише и при условие, че ще мълчи за конфликта си с Браун.

„Посланието е ясно – коментира певицата за комуникацията си с мениджърите. – Бъди добро момиченце и си затваряй устата. Или ще бъдеш наказана. Това е НЕПРАВИЛНО.“

По данни на „Варайъти”, 80% процента от приходите на лейбъла „Big Machine“ са от музиката на Суифт. Певицата има 10 награди „Грами”, рекордните 24 Американски музикални награди и много други.

За да бъдем още по-добри...

За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!

Банковата ни сметка (в лева/BGN)     С карта през ePay.bg

Bookshop 728×90