Трилър-хорър, анимация за деца, тийн-мелодрама, черно-бяла родна военна драма и просто драма — това са премиерните филми, които тръгват по кината този уикенд – има за всеки по нещо малко, а за любителите на европейското кино – нещо по-голямо, при това в продукция със сериозно българско участие.
Истина или предизвикателство
Този филм гарантира, че и тази седмица любителите на ужаса няма да останат на сухо. Но за разлика от „Нито звук“, от този надали ще им остане остане (добър/страшен) спомен. Уж безобидна, играта на „Истина или предизвикателство“ става смъртоносна, когато някой (или нещо) започва да убива тези, което не казват истина, които лъжат или отказват да изпълнят предизвикателство.
„Истина или предизвикателство“ не се стреми към революционни висоти, но има правилния микс от смях и страх, за да задържи зрителите ангажирани с абсурдната концепция, която са се съгласили да гледат – и ще ги зарадва на финала, който обещава още един кръг от играта“, гласи най-благосклонното мнение на Джейми Ритеги в „Индиуайър“.
Оуен Глайбърман („Варайъти“) му опонира:
„Филмът не е страшен, не е увлекателен, не е забавен, няма и някаква умна идея. Това е просто странно мъчително упражнение, което става все по-трескаво с наближаването на финала“.
Пчеличката Мая: Игрите на меда
В „Пчеличката Мая: Игрите на меда“ любимото на няколко поколения насекомо бръмчи за втори път на големия екран след „Пчеличката Мая: Филмът“. Рекламата гласи, че това приключение е пчелна версия на „Игрите на глада“ (с рисувана пчела-блондинка вместо Дженифър Лорънс) и много буболечки с различни таланти – но нека оставим децата да преценят.
Слънце в полунощ
https://youtu.be/rM8utxe5F2U
„Слънце в полунощ“ е романтична мелодрама с млади хора и опасна болест – от породата на т. нар. тийн сълзоизстисквачки. Поради рядко генетично заболяване 17-годишната Кати (Бела Торн) от дете не е излизала от дома си през деня – за нея дори един слънчев лъч би могъл да е смъртоносен. Но един хубав ден – всъщност хубава нощ, съдбата ѝ се усмихва в лицето на Чарли (Патрик Шварценегер) и под бледите лъчи на Луната двамата се впускат в страстен романс. Но на нея нощите не ѝ стигат…
„Слънце в полунощ“ е ефективен в гъделичкането на уязвимите тийнейджърски сърца, като пътьом успява да изтръгне и няколко усмивки. Нищо във филма не звучи ни най-малко достоверно, особено сладникавата развръзка, но двамата млади актьори са толкова привлекателни, че човек ще-не ще е въвлечен в романса им“, пише в „Холивуд Рипортър“ Франк Шек.
Но Тео Бъгби от „Ню Йорк Таймс“ очевидно не е повлиян от красотата на актьорите:
„Куцата режисура на „Слънце в полунощ“ задушава сантименталния сценарий, изобразявайки страст без чудеса и саможертва без екстаз“.
Врагове
„Врагове“ е черно-бяла военна драма по истински случай за отчаяния опит на малка група войници да торпилират турски броненосец, който с далекобойноте си оръдия тероризира българската армия по време на Балканската война. Но сблъсъкът им с турски войници ще преобърне представите ми за врага и омразата.
„В крайна сметка ние сами сме най-големите си врагове“, твърди режисьорът Светослав Овчаров.
В ролите: Иван Бърнев, Асен Блатечки, Ивайло Димитров, Леарт Докле, Димитър Овчаров, Стефан Мавродиев, Синап Арслан, Хасан Гюней…
Нов български филм, който тръгва почти незабележимо, без обичайния шум и уверения, че се задава поредното чудо в нашето кино.
Уестърн
„Уестърн“ – продукция на Германия, България и Австрия, бе един от трите финалиста за европейската кинонаграда LUX в края на 2017-а. Той разказва за малка група немски строителни работници, „каубои“, пристигнали да строят ВЕЦ в района на едно българско село за местните „индианци“ в „Дивия“ (юго)Изток на Европа. Липсата на вода забавя работата на германците, но красавата природа и чуждата земя събуждат чувството за приключение у мъжете, а скуката разпалва желанията им.
Конфронтацията ще ги изправи едни срещу други, но някои от тях ще се опитат да преодолеят собствените им предразсъдъци и съмнения, предизвикани от езиковата бариера и културните различия.
„Уестърн“ е творба с несравним финес, сложност и артистичност. Филм за напрежение и прегрешения, който въпреки това успява да предизвика чисто и чудотворно спокойствие. Германската режисьорка Валеска Гризебах ви води нежно за ръка по криволичещата пътечка на драмата в дъбравата на загадките“, пише в „Гардиън“ Питър Брадшоу.
„Макар внимателна и проницателна, тази история за объркани добри намерения е толкова интелектуализирана, че в нея не е останал много живот. Това е филм, който е зает да се самоанализира, докато го гледате“, смята Майк Д’Анджело (A.V. Club).
Вижте още: НАЙ-ДОБРИЯТ ФИЛМ НА ГОДИНАТА
За да бъдем още по-добри...
За да бъдем още по-добри и да продължим да бъдем независима медия, не можем да го направим без вас - подкрепете „Площад Славейков“!
Банковата ни сметка (в лева/BGN) С карта през ePay.bg
Площад Славейков ЕООД
IBAN: BG98UBBS80021093830440
BIC: UBBSBGSF
Банка: ОББ
Основание: Дарение